fallback

Dacia спира най-продавания си модел в България

Dokker ще се предлага до март, с него си отива и миниванът Lodgy

Най-продаваният модел на Dacia в България - лекотоварният Dokker, който има и пътническа версия, ще бъде спрян от производство през март, съобщиха от румънската компания.

Неговото място ще заеме напълно нов модел, чиято разработка вече е приключила. Заедно с Dokker от пазара си тръгва и миниванът със 7 места Lodgy (на снимките), чиито продажби в Европа не вървят никак добре.

Според CarSalesBase, през миналата година Dacia е продала само 29 000 бройки от Lodgy в Европа, което явно не отговаря на плановете на марката и затова тя ще изтегли модела от пазара. А оставената от него празнина ще бъде запълнена с напълно нов автомобил - SUV със 7 места, съобщава френското издание Largus.

Според информациите, моделът с кодово име RJI ще бъде ще бъде изграден на платформата CMF-B. Тя се използва за новите поколения на Logan и Sandero, както и за наследника на Dokker. На нея са изградени още новите Renault Clio, Captur и Nissan Juke. За да побере двете допълнителни седалки, румънският модел ще има по-дълго междуосие.

Новият кросоувър ще получи 1.0-литров бензинов двигател TCe, развиващ 100 и 120 к.с., и 1.3-литров TCe със 140 и 160 к.с. Втората версия ще бъде част от "мека" хибридна система с 12V. Ще има и вариант на газ, както и модификация със система E-Tech от Clio, където тя развива 140 к.с.

И докато Lodgy се сглобява в Мароко за европейския пазар, новият SUV, който ще се разположи над популярния Duster в гамата на марката, ще се произвежда в завода на Dacia в Питещи (Румъния). Очаква се, че премиерата на модела ще е през лятото на 2021 година.

Снимки: Dacia

fallback
  • #11
    До 3. ( преди 4 години )
    Разбрахме, че румънците сменят моделите. Споко! Хората правят. В бегето да му мислим.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Мои приятели си купиха Докер и са много доволни. Имам предвид цена-качество.
  • #9
    Qwert ( преди 4 години )
    Докерите са си супер автомобилчета. Здрави, удобни, с много екстри и на ниска цена.
  • #8
    Сребролюб Мангизлиев ( преди 4 години )
    Да сте ЖИВИ и ЗДРАВИ да си ги карате, пък било и DACIA. Добре, че всички не са като мен, иначе всички автопроизводители ще фалират
  • #7
    До 1 и 5 ( преди 4 години )
    Пък наште коли ( щот нали сме били световноизвестни с автомобилостроенето си според думите МУ) дет ги праят в Банкя не се разпадат и въртят по 1 млн км ха ха
  • #6
    Българина ( преди 4 години )
    Други непрограмирани да се изкофтят доколкото съм чувал са Шкодите.Все още. :)
  • #5
    Българина ( преди 4 години )
    Виждал съм Дачия с 800 000км на километраж, моторът си тик-така-ше.Едва ли собственика му го е превъртал.:)
  • #4
    До 2 ( преди 4 години )
    Dacia да навърти половин милион км???Това и във фантастичните филми го няма. Че и без проблеми...да сигурно. Не че доста други по-скъпи марки вече не ги проектират за ресурс до 200.000км оттам нагоре всеки км е подарен от господ.За дачия и шевролет го разбирам, но за Аудитата след 90те няма оправдание
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    е то само един нов Цуф ни требеше... добре че се сетиха.
  • #2
    Ами.. ( преди 4 години )
    то и на дачия досрамя да си пробутва неудачиите, даже и на бандустанските пазари!
fallback
Последни