fallback

Tesla вече струва половин трилион долара

Личното богатство на Илон Мъск доближи 128 милиарда след поредния борсов скок

Акциите на Tesla удариха нов връх във вторник, нахвърляйки цена от 540 долара. Това покачи общата пазарна капитализация на производителя на електромобили до над половин трилион долара.       Личното състояние на Илон Мъск се оценява вече на 128 милиарда долара. В началото на тази година най-богат на планетата бе Джеф Безос, със 113 милиарда долара. Състоянието на Мъск обаче се състои почти изцяло от опции върху акции, почти без материални активи            Поредната вълна от ентусиазирани купувачи дойде след обявеното решение на S&P Dow Jones да включи компанията в своя индекс. С последното повишение ценните книжа на Tesla са поскъпнали над шест пъти тази година.

На практика дебютът на компанията в борсовия индекс ще е един от най-мащабните в историята, и тя ще има едно от най-силните въздействия върху котировките, отбелязва The Financial Times. Даже гиганти като Google, Facebook и Goldman Sachs имаха три и повече пъти по-ниска капитализация, когато бяха включени в S&P 500.

Успоредно с цената на акциите набъбна и личното богатство на Илон Мъск, което се състои основно от опции върху акции в компанията. В момента Bloomberg оценява Мъск на 127.9 милиарда долара.             Мащабите на капитализацията на Tesla са такива, че включването й наведнъж в индекса драстично ще отслаби тежестта на останалите 504 компании в него. Заради това S&P обмисля да добави производителя на електромобили на два пъти, за да осигури по-постепенен преход.

 

fallback
  • #32
    гост ( преди 3 години )
    Аз ли съм *** или светът в който живеем е сбъркан. Тесла губи пари от всеки продаден автомобил т.е. работи на загуба, а пък марката струва колкото всички други марки автомобили взети заедно.
  • #31
    Абе ( преди 3 години )
    Тоя балон като се пукне,голям трясък ще има....
  • #30
    анонимен ( преди 3 години )
    ". Литиево-йонните батерии имат напрежение от 3,2 волта когато са напълно разредени"Олеле! Татален мъпет! Нещо паралел? Нещо серии? Нещо мозък? Йок, баце!
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    "Повечето от вас пишат неграмотно, не сме правописната полиция, но ако имате претенции е изключително жалко. "Да пишеш и да си неграмотен, си е жив парадокс. Може би допускаш грешки, но е все ендо да наречеш човек с очила сляп.
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    "Дори хипотетично колите да станат с пробег 1000 километра, да се изградят достатъчно зарядни в Европа,"Ако минават 1000 км, нуждата от бързи зарядни ще спадне драстично. А за не толкова блгаоприятните части на Азия и повечето от Африка ... Те па като са се избили за нови автомобили, ама малееее!
  • #27
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Балонът се надува ли надува...Както казваше един приятел на баша ми,Бунаците са повече от китайците.Ще купват акции, докато един ден открият студеното кладенче.
  • #26
    д-р. Куртев ( преди 3 години )
    Еми ,да си ги харчи със здраве !
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    17.3% е пазарния дял на електрокара Тесла на китайския пазар за ел. коли, други въпроси имаш ли ? фирма с продадени 100 бройки коли образно казано не струва 100 напечатани от въздуха квинтальона. Китайците праят същото като американците създават NIO слагат някакъв папагал Li кокйто е също като Мъск сложен там като "founder" и отзад го подпира цялата китайска машина както Мъск американската машина за тва е толкова богат не защото има повече продажби от Тойота
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    #56 смешки - California не е САЩ това е само един щат, а там разтоянията са бая големи, т.е. трябва да има инфраструктура, а това го няма още в САЩ, това е огромна страна, това ще трае още бая дълго и то ако се наложи като стандарт, а Норвегия е страна с 5 млн. население и имаше доста случаи на палежи защото е Северна страна, Китай лансират BYD a ако дизелите биват забранени, защо се произвеждат и хората продължават да ги купуват ??
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    #53 аз разбирам вашия плам за техника и за новости, но батерията не е бъдещето нещо друго ще да е, тоя спор съм го водил в Тиквестора (фирмата майка на тоя сайт) и не само аз между феновете на Мъск с неговата Секира и останалите фенове и то не от вчера а от години вече. До ден днешен Теслата не се е наложила на пазара, аз продължавам да виждам в Западна Европа ДИЗЕЛИ не Тесли а коли с конвенционални мотори и хибриди
fallback
Последни