fallback

Дизайнерът на Opel разкри каква ще е новата Astra

Моделът ще получи елементи от кросоувъра Mokka, но няма да има електрическа версия

Следващото поколение на Opel Astra ще се появи на пазара през 2021 година, като напълно ще скъса връзките си с GM и ще получи смел дизайн, който ще го дистанцира от роднините му, изградени на френската платформа EMP2, съобщава Autocar.

Само преди 10 години Opel Astra успешно се бореше с VW Golf и в Европа от модела се продаваха над половин милион бройки. Сега обаче интересът към модела спада непрекъснато, като на него силно му се отразява и кризата с коронавируса. По данни на изданието CarSalesBase за първите 3 тримесечия на 2020 година от модела са продадени 50 403 екземпляра, което е с 52,9% по-малко от аналогичния период а миналата година. За сравнение, за същия период VW Golf е намерил 203 123 купувачи (-33,8%), а Ford Focus - 129 811 (-26,8%).

Сегашната Astra, поколение К, дебютира през 215 година, когато GM се готвеше да се избави от всички свои активи, които не носят печалби. Сред тях беше и Opel, който през 2017 година беше продаден на френската група PSA. И заради ограниченията по сделката, въведени от американския производител, се наложи французите да започнат проектирането на новото поколение от нулата.

През 219 година стана ясно, че в основата на новата Astra е вече поостарялата модулна платформа EMP2, а производството на модела ще бъде съсредоточено в завода на Opel в Рюселхайм (досега той се сглобяваше във фабриката в Гливице (Полша), която остана собственост на GM. Подробности за бъдещия модел разкрива главният дизайнер на Opel - Марк Адамс.

Той е категоричен, че ръководството на Groupe PSA му е дало пълна свобода за създаването на новата Astra, като тя в никакъв случай няма да бъде скучна. Предна част ще получи познатия Opel Vizor, който дебютира при новата Mokka и става визитна картичка на всички модели на германската марка. Интериорът на модела ще бъде напълно различен, като ще се различава от този на Peugeot и Citroen, но ще получи същия виртуален кокпит като при Mokka.

Що се касае до те технологиите, заради платформата EMP2 германският модел ще получи френски двигатели (сегашната Astral използва мотори на GM). Френската архитектура не позволява механична система 4х4, както и електрическо задвижване. Това означава появата на две хибридни версии (plug-in) - първата ще е с предно предаване, а втората със задвижване на четирите колела. При последната мощността ще надхвърли 300 конски сили, като задните колела ще се задвижват от електромотор - същата система се използва при показаните през септември седана и комби 508 Peugeot Sport Engineered.

Новата Astra обаче ще се задържи съвсем малко на пазара - максимум 5 години. Причината е, че без електрическа версия в Европа моделът е обречен. Затова и Groupe PSA подготвя внедряване на новата платформа eVMP, ориентирана към електромобили. На нея ще бъдат изградени електрическите версии на повечето модели на марките в алианса, в това число и Opel.

Снимки: Opel

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Освен това, името на платформата е EMP II - през 219 г. в Европа не са се ползвали арабски цифри.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    "През 219 година стана ясно, че в основата на новата Astra е вече поостарялата модулна платформа EMP2" - известно е, че по времето на император Публий Септимий Гета автомобилмното производство е било в застой.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    "дебютира през 215 година" - това можи би обяснява защо не се продава добре...
  • #1
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Новата астра ще е пежо с опелски табели.Всъщност това е краят на една славна някога марка,амин...
fallback
Последни