През следващите 5 години групата Volkswagen ще похарчи 73 млрд. евро в своята трансформация в "компания за цифрова мобилност". Основна част - 35 млрд. евро, ще бъде вложена в нови електрически модели, 11 млрд. - в хибридни силови агрегати, а 27 млрд. - в цифрови технологии. Общата сума ще бъде около 50% от общите инвестиции за развитието на на концерна (150 млрд. за същия период), което е с 10% повече от предишния 5-годишен период.
Компанията разкри и плановете си по излизането на пазара на "зелените" модели. Сега в портфолиото на групата те са около 20 на брой, но до 2030 година трябва да станат 70, като 50 от тях са нови. Хибридите също ще бъдат увеличени - от 30 сега до 60.
За целта подразделението Volkswagen Commercial Vehicles ще произвежда в завода си Хановер не само вановете от семейството T, както и електрически ван ID. Buzz (на снимката горе) - от 2022 година, но и три напълно нови електрически модела от клас D-SUV. Те ще се продават и под други модели на групата. За реконструкция на предприятието концернът ще похарчи 680 млн. евро.
Плановете на VW Group предвиждат до 2030 г. да пусне 26 електромобила, като 19 от тях ще бъдат на платформата MEB, а останалите на архитектурата за премиум-автомобили PPE. Това ще повлияе на плановете за производство на други модели, които ще бъдат оптимизирани. Така, от 2023 година Volkswagen Passat и Skoda Superb ще бъдат преместени от Емден (Германия) в Квасини (Чехия) и Братислава (Словакия).
Пренасянето на Superb ще освободи производствени мощности в Чехия за други проекти на Skoda, а в Емден ще се правят вече само електрически модели. Заедно с Volkswagen ID.4 от 2023 година ще се произвежда и четиривратият Volkswagen Aero. Това име вече се споменава в документи за плановете на компанията.
Темата за цифровизация, която ще развива Volkswagen, включва няколко направления - изкуствен интелект, автономно движение и бизнес-процеси. Концернът иска да доведе от 10 до 60% дяла на използвания собствен софтуер, като с тази задача е натоварено новосъздаденото подразделение Car.Software.
Развивайки темата за автомобилите с батерии, германският концерн ще инвестира около 1 млрд евро в завода си в Залцгитер. Там ще бъде създадено съвместно предприятие за производството на акумулатори с шведската фирма Northvolt. То трябва да заработи през 2024 година.
Снимки: Volkswagen