В Иран се готвят за рестарт на производството на старото поколение Dacia Logan, който в ислямската държава се продаваше с емблемата на Renault. Седанът-бестселър ще се произвежда, обаче, без участието на френския производител, в завода SAIPA.
Любопитната ситуация се получава заради напускането на Renault от азиатската страна, породено от заплахата от санкции от страна на САЩ. SAIPA има готовността да се справи безпроблемно с производството, тъй като над 85% от компонентите за автомобила се произвеждат на местна почва и пускането на поточните линии може да стане относително бързо.
Иран ще организира производството на двигатели и трансмисии, както и окончателното сглобяване на автомобили. Делът на внесените части няма да надвишава 15 процента, при това става въпрос за компоненти, които не попадат под тежките санкции срещу страната.
Джавад Сюлеймани, главен изпълнителен директор на техеранския машиностроителен концерн SAIPA, заяви, че иранската версия на Logan ще бъде по-добра от моделите, произведени в ислямската република под контрола на Renault.
До въвеждането на санкциите френските концерни PSA Peugeot-Citroen и Renault заемаха доминиращо положение на иранския пазара. Населението на страната е над 81 милиона души, а в края на 2017 година Иран бе в петицата на най-бързоразвиващите се автомобилни пазари в света. Иранската промишленост осигурява нуждата от нови автомобили, като прави локално производството на стари френски модели, както и продукти на китайски марки. Най-големият местен производител на автомобили, Iran Khodro, например, миналата година стартира нелицензирано производството на седана Peugeot 301.