Към момента, двигателят с вътрешно горене е доминиращ при автомобилите. И това ще е така още дълги години. Но, каквото и да си говорим, ерата на изкопаемите горива е към края си и моментът в който светът ще превключи на нови енергоизточници - електричество, водородни горивни клетки и може би нещо непознато засега, идва безвъзвратно.
В допълнение, натискът за по-ниски емисии на правителствата по света, ускорява горепосочения процес, като много държави планират забраната за продажби на автомобили с конвенционални двигатели за максимум след десетилетие. И това ще доведе до края на бензиностанциите такива, каквито са днес.
От Porsche следват тенденциите и ударно електрифицират гамата си. Но, компанията иска да се погрижи и за конвенционалните си машини в бъдеще. Все пак, към момента над 70% от произведените от германците автомобили са в движение. Очаква се същото да е и след, да речем, 20 години. Така, компанията се спира на синтетичните горива.
Според Porsche, синтетичните горива, произведени със 100% възобновяема енергия имат потенциала да са важен елемент от горивния микс в бъдеще. В това е уверен босът на марката Оливер Блум. И макар проектът да е още в начална фаза, мениджърът заявява, че има вариант за производство на синтетичен бензин, чрез добив на водород, извличане на въглерод от въздуха и комбинирането на тези елементи с метанол. Енергията за процеса ще е от вятърни и соларни системи за електричество, затова заводите за "псевдобензин" ще трябва да са в слънчеви и ветровити региони.
Синтетичният бензин (или дизел) има огромно предимство пред водорода: той не трябва да бъде охлаждан или поставян под налягане по време на транспортиране, а може да се използва съществуващата инфраструктура от бензиностанции и за дистрибуция на горива. Е, нещата не са толкова розови - все пак, към момента цената на литър синтетичен бензин би излязла около 10 долара за литър. Но Блум е уверен, че с напредъка на технологиите, след десетина години тя може да падне под 2 долара.
"Имаме пилотна програма, в която използваме синтетични горива за класически 911, от серията 933. Резултатите са много добри и искаме да намерим повече партньори, най-вече такива, които да развият технологията и да започнат да произвеждат синтетични горива. Нашата задача ще е да намерим правилните спецификации, за да може тези горива безпроблемно да захранват двигателите ни.", заявява шефът на спортната компания.
Както вече споменахме, Porsche развива електрификацията в гамата си, като очаква поне половината от продажбите им до 2025 година да са на електромобили и хибриди. Новата технология за синтетични горива няма да промени плановете на производителя, а ще е едно добро допълнение към тях.