fallback

Porsche инвестира в синтетични горива, за да спаси класики

Стари модели на марката ще могат да са на пътя и в електрическата ера

Към момента, двигателят с вътрешно горене е доминиращ при автомобилите. И това ще е така още дълги години. Но, каквото и да си говорим, ерата на изкопаемите горива е към края си и моментът в който светът ще превключи на нови енергоизточници - електричество, водородни горивни клетки и може би нещо непознато засега, идва безвъзвратно.

В допълнение, натискът за по-ниски емисии на правителствата по света, ускорява горепосочения процес, като много държави планират забраната за продажби на автомобили с конвенционални двигатели за максимум след десетилетие. И това ще доведе до края на бензиностанциите такива, каквито са днес.

От Porsche следват тенденциите и ударно електрифицират гамата си. Но, компанията иска да се погрижи и за конвенционалните си машини в бъдеще. Все пак, към момента над 70% от произведените от германците автомобили са в движение. Очаква се същото да е и след, да речем, 20 години. Така, компанията се спира на синтетичните горива.

Според Porsche, синтетичните горива, произведени със 100% възобновяема енергия имат потенциала да са важен елемент от горивния микс в бъдеще. В това е уверен босът на марката Оливер Блум. И макар проектът да е още в начална фаза, мениджърът заявява, че има вариант за производство на синтетичен бензин, чрез добив на водород, извличане на въглерод от въздуха и комбинирането на тези елементи с метанол. Енергията за процеса ще е от вятърни и соларни системи за електричество, затова заводите за "псевдобензин" ще трябва да са в слънчеви и ветровити региони.

Синтетичният бензин (или дизел) има огромно предимство пред водорода: той не трябва да бъде охлаждан или поставян под налягане по време на транспортиране, а може да се използва съществуващата инфраструктура от бензиностанции и за дистрибуция на горива. Е, нещата не са толкова розови - все пак, към момента цената на литър синтетичен бензин би излязла около 10 долара за литър. Но Блум е уверен, че с напредъка на технологиите, след десетина години тя може да падне под 2 долара.

"Имаме пилотна програма, в която използваме синтетични горива за класически 911, от серията 933. Резултатите са много добри и искаме да намерим повече партньори, най-вече такива, които да развият технологията и да започнат да произвеждат синтетични горива. Нашата задача ще е да намерим правилните спецификации, за да може тези горива безпроблемно да захранват двигателите ни.", заявява шефът на спортната компания.

Както вече споменахме, Porsche развива електрификацията в гамата си, като очаква поне половината от продажбите им до 2025 година да са на електромобили и хибриди. Новата технология за синтетични горива няма да промени плановете на производителя, а ще е едно добро допълнение към тях.

fallback
  • #6
    propov ( преди 4 години )
    Порше иска да обезпечи своята ексклузивност в бъдеще. Не става въпрос за екология, става дума за свобода и сигурност. Порше е твърде малък производител та да има значение за околната среда. Но от Порше в момента заявяват: Купете си спокойно от нашите ексклузивни автомобили. Те ще са все така използваеми и след 30 год. Ние се грижим за вашата инвестиция.
  • #5
    Thomas Edison ( преди 4 години )
    Изкопаемите брички са кат нажежаемите жички - греят, мигат, харчат, не светят и бързо изгарят - ни е крушка, ни е реотан. Електрическите коли са като LED светлини - светят на Слънце, харчат нищо, не примигват и са вечни. Затова да навсякъде - фарове, къщи, телефони и всичко
  • #4
    РОСАТОМ ( преди 4 години )
    Ретроградните въглищари пак не сте разбрали. За какво браво говориш? Да не е за Фиат Браво? Сменил натуралната отрова със синтетична. И Браво.. Буталата дават движение на тласъци - едно избухване = 1 тласък. Силовите полета дават постоянна, смазваща мощност. Поради което буталата оставят в ретро-музея, Браво.
  • #3
    Анонимен ( преди 4 години )
    Много е странно когато големи компании правят подобни планове за някакви имагинерни събития които са с 30 годишен хоризонт . Напъните за "зелена енергия" ще съсипят икономиките много преди да успеят да осъществят този преход .
  • #2
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Това че са синтетични горивата не пречи автомобилите да бълват канцерогенни отпадъци ако са дизел или бензин с директно впръскване или без катализатор. Единствено бензинов двигател с индиректно впръскване и катализатор може да даде реални ниски вредни емисии.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Браво на Порше! Свеж лъч на надежда! Ауди също работи за синтетичен дизел, БОШ също са в играта, като там се говори за 4 евро на литър, който да падне при масово производство на около 1 евро! Това е пътя! батериите са за бунаците!
fallback
Последни