fallback

Нова технология намалява наполовина теглото на каросерията

Разработката на израелската Plasan може да доведе до революция при електромобилите

Нови олекотени панели за купето, изработени от карбон и други композитни материали биха могли да доведат до революция в производството на електромобили през следващото десетилетие. В това ни уверяват от израелската компания Plasan, специализирана в производството на автомобилни компоненти за цивилни и военни нужди.

Проектът на Plasan може да доведе до намаляване теглото на автомобилните купета с 45% спрямо стоманените и над 20% спрямо настоящите алуминиеви конструкции. Компанията е представила проекта си на редица компании: конвенционални автомобилни производители, както и такива, развиващи моторспорт дейности и конструиращи състезателни машини.

В основата на технологията на Plasan е нов принцип на производството на въглеродни влакна и оформянето им в разнообразни панели. Такива ще могат да се правят за пода, покрива и страните на даден автомобил. Панелите ще се свързват помежду си с алуминиеви "планки", които ще позволяват много бърз монтаж на поточните линии.

"Надяваме се до две - три години отделни компоненти да могат да се произвеждат по нашата технология, а след още известно време да можем да предложим цяло купе", заявява шеф-дизайнерът на фирмата Нир Кан.

От Plasan вярват, че методът им ще е голям пробив в производството, тъй като новият тип купета ще могат да се произвеждат на съществуващите поточни линии и асемблирането им ще е със същите базови техники, като това на металните каросерии. Израелците заявяват, че няма да има проблем да произвеждат стотици хиляди купета годишно.

Макар технологията за използване на карбон да е относително скъпа, от фирмата пресмятат, че разходите за спестяване на тегло в един електромобил ще са около 10 долара за килограм. А в резултат на олекотяването ще бъде подобрена ефективността и ще бъде повишен на машините.

fallback
  • #6
    BMW BG ( преди 4 години )
    Ново i3 у нас е с 6 бона по-скъпо от нов Nissan Leaf, обаче с един век някъде по-напред технологично: клетка за сигурност на пътниците от карбон, външни панели от карбонов композит (CFRP), истинско шаси от алуминий, в което шаси са батерията (в пода=нисък център на тежестта) и мотора (разположен отзад) и за което шаси е захванато окачването. Имаме 2 багажника като при Тесла. Практически неръждаема кола със 170 коня на задно /186 при i3s. Със спорт пакет или при версия i3s, гумите стават 195 R20
  • #5
    пепе ( преди 4 години )
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Идеята за Трабант не умира, хахаха :)Между другото, алуминия е свръх евтин и не виждам защо при положение че се плаща по 50-60к евра за една кола, то тя не се ползва по-широко от алуминиеви сплави. Дори да приемем, че им трябва цял тон алуминии допълнително, то това са кирливите 1к евро отгоре?
  • #3
    ogog ( преди 4 години )
    те това няма рециклиране
  • #2
    Мхмм ( преди 4 години )
    И после какво правим с хилядите тонове пластмасов скрап от тези коли?
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    То евреин, ако не измисли как да пести, кой друг!
fallback
Последни