Автомобилната индустрия все още се опитва да се възстанови от първата вълна на ковид пандемията (и се притеснява заради втората). Това, без изненади доведе до силен спад в продажбите по цял свят. Традиционно, във времена на криза, поне на икономическа, луксозните стоки не отбелязват сериозен спад, включително и скъпите автомобили. Но този път нещата са по-различни.
Някои производители на премиум коли не бяха засегнати толкова сериозно. Porsche, например, отбеляза спад със само 5% за първите 9 месеца на годината. Ferrari, от друга страна, пострада по-сериозно: компанията от Маранело е доставила 6440 автомобила от януари до септември, в сравнение със 7755 коли за същия период миналата година. Което ще рече спад от 17%.
Най-сериозно са пострадали продажбите на Ferrari в Китай, Хонконг и Тайван. Там от 776 коли миналата година, през тази са доставени едва 181, което ще рече спад с цели 77%. Което е доста любопитно, предвид факта, че именно Китай първи се възстанови от пандемията и икономиката там заработи с пълна пара.
В останалата част на Азиатско-Тихоокеанския пазар, понижението е минимално - от 1137 до 1114 автомобила. В Америка, италианците също имат сериозен спад - 29% или 1635, спрямо 2295 реализации през 2019. В региона ЕМЕА (Европа, Близкия Изток и Африка), "кончетата" отбелязват само 1% спад в продажбите, с общо 3150 продадени автомобила.
Продажбите на машини с V12 двигатели всъщност отбелязват ръст от 15,4%, докато тези с V8 двигатели са със спад от 12,8%. Очаква се засилване на продажбите в последното тримесечие на годината, за което трябва да помогнат новите Roma и SF90 Stradale. Планът на производителя е да навакса с 500 бройки до края на годината и така, общият спад за 2020 да намалее.