fallback

Най-накрая - колите на ток изпревариха дизела

За първи път продажбите на електрифицирани модели задминаха дизеловите в Европа

Продажбите на нови електромобили, както и на стандартни и зареждащи се (plug-in) хибридни модели в Европа за първи път в историята са повече от дизеловите модели. Това показват данните за септември, публикувани от агенция JATO Dynamics.

Според тях търсенето на автомобили с бензинови и дизелови двигатели през миналия месец е спаднало драстично в сравнение със същия период на 2019 година. Това се отнася най-вече за дизела, чийто продажби са под 25%. При бензина те са 47% (59% преди година). За разлика от тях, електрифицираните модели вече са над 25%, което е два пъти повече от септември 2019 година.

Броят на продадените нови хибриди и електромобили за септември е 327 800 от общо реализирани на пазара 1,3 млн. автомобила (+1%) за същия период на миналата година. Като цяло обаче за първите 9 месеца на 2020 година спадът на пазара в Европа все още е сериозен - 29%.

„Електрификацията най-накрая се случва, като това до голяма степен се дължи на политиката на правителства в ЕС за стимулиране на тези автомобили. На свой ред, потребителите вече са готови да възприемат новите технологии", категоричен е глобалният анализатор на JATO Dynamics - Фелипе Муньос.

Кросоувърите продължават да са най-търсени, като заемат 41,3% от пазара. Лидери са Renault Captur, Peugeot 2008 и Ford Puma, но при моделите като цяло лидерът си е същият - Volkswagen Golf. При електромобилите Tesla Model 3 е начело с 15 702 продажби, следван от Renault Zoe и Volkswagen I.D. 3, който се изкачи на трето място.

Кои са най-продаваните модели по класове - четете тук.

fallback
  • #9
    цсде ( преди 4 години )
    Миналата година си взех чисто нов Ярис Хибрид за градско и съм възхитен от икономията и простото устройство на автомобила. Нарочно избрах хибрид без скоростна кутия. Ако не шофираш като безмозъчен *** до 250 000км. не се налагат никакви ремонти и поддръжка по автомобила.За извънградско най-вероятно ще си взема 4х4 пак хибрид. Засега съм се загледал в RAV4-ката.Следващото малко купе след 10-15 години със сигурност ще е чиста електричка но ще го избирам тогава.
  • #8
    JEEP ( преди 4 години )
    Изключително приятно е да караш мощен турбо-дизелов автомобил с ръчни скорости. Също приятно е да караш автомобил с мощен над 4.0 бензинов двигател. Аз обичам да шофирам. Не ме интересуват електрокари, електротелфери и тролеи. Страшно бързо набират и имат автопилоти, дето без маркировка или в снега ги нямат. Много са екологични, докато не стане време да им изхвърлят батериите, или някой да сметне каква е вредата върху околната среда от производството на тока, който консумират.
  • #7
    Малкия Михлюз ( преди 4 години )
    Карам електрическа кола (100%) от 4 години и една от най-смисленитр покупки които съм правил. Няма смрад на гориво, няма смяна на масло, пукнати гърнета и за 4 години още не ми се налагало да сменям спирачки (спирането е основно на регенеративен принцип), само сменям гуми и включвам в контакта през нощта на евтината тарифа. А и забравих да спомена- късам шортите на всички по пътя.
  • #6
    до 2 ( преди 4 години )
    Лишпер , новият Ярис хибрид(само хибрид)скъп и пластмасов .ТИ си карай Ферарито..
  • #5
    До 2 ( преди 4 години )
    Ти нищо няма да си вземеш освен картинка от дъвка турбо!
  • #4
    пепе ( преди 4 години )
    Къде е сега ****алчето Тинтири-минтири да ни обясни как никой не купува електромобили?
  • #3
    Щирлиц ( преди 4 години )
    Това няма да ме откаже от мъркащият дизел под предния капак.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Когато електромобилите паднат колкото е един дизеляк и могат да минат колкото един такъв с пълен резервоар и зимата, както и да се зареди за 5 минути ще си взема, тоест на кукуво лято.
  • #1
    Хибридчия ( преди 4 години )
    Явно хибриден бензин+ток се води просто "ток". Интересно хибриден дизел+ток как се води?
fallback
Последни