fallback

Къде се губи енергията от електромобилите

Ето няколко причини, поради които екологичните коли изминават по-малко от очакването

Електромобилите стават все по-популярни, напук на скептиците. Толкова популярни, че типичните термини за подобни машини като "пробег", "време за зареждане" и дори "киловатчас" стават все по-масово използвани в ежедневието, както "разход", "ускорение" и подобни при конвенционалните коли.

Все пак, не много клиенти на електромобилите знаят какви фактори оказват въздействие върху обявения от производителите пробег и защо той често се разминава с реалността. Въпреки подобрените цикли на тестване, като WLTP, шофирането в реалния живот може да предложи доста различни неща. Нека видим кои са те.

Фактори, намаляващи пробега на електромобилите:

fallback
  • #11
    FF ( преди 4 години )
    Пада,.той ,и съседната кола подава ток и тръгваш.А на електромера какво ще му подадеш.Нелепо сравнение,давай следващото.Аз говорех за "най-добрия" Тсличката.Не съм запознат може ли да и изклчиш 2 те сим-карти на Мъско-кара.
  • #10
    FF ( преди 4 години )
    Не само, пада и то до 0, оставяш я на летището.Като се прибереш..репатрак а той е евтин.То за недостатъците ако почнем да пишем...срам срам.С непушещия ми дизел..за зареждане гледам на 800 ния км.Та... смех смех
  • #9
    FF ( преди 4 години )
    Волт ли си,ампер ли си ..*** то досега такава каручка ли си имал,технически неизрядна и спяща пред блока..бухахха..Волтето и то ли кибичи..пред панелката и с кабелчето от на комшията мазътъ.Симпатяга..Как ги обрисува колите въх..запотени тресящи брейй...Айде зимай лийфчето ли там,амперчето и да ходим до Сегед за кафе..В 15 часа те чакам на Суботица,врътни електромера и тръгвай.
  • #8
    Chevy Volt ( преди 4 години )
    *** пак добре че прочете поне заглавието преди да разкърши пръсти. Според статистиката, при -7 градуса пробегът пада с 12%, а при 120 км/ч пробегът пада с 3.8%. Но пък в екстремен студ нямаш чуденка дали тая заран колата ще запали. Напротив - някои като Лийф имат таймер за отоплението, при други то се пуска през телефона и колата те чака топла и размразена сутрин. И в задръстванията и дъжда не се поти и пуши и тресе, ами си четеш кротко вестника с кафето, докато тя си мърда сама по метър-два ;)
  • #7
    Пхах ( преди 4 години )
    На този етап електромобилите са много скъпи за Бога някаква малка барака на ток струва колко нова Е класа. Какво говорим въобще?
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    За ДВГ важи ли при над 90 на магистрала спираш след 100 км. както и зимата два пъти по-малък пробег? Май не, а и аз винаги съм се чудил защо пък точно правят сувове електромобили - щото балъците които и грам физика не вдяват това търсят.
  • #5
    До 4 ( преди 4 години )
    Всъщност, причината е по-честото ползване на т.нар. рекуперация на енергията нужна за спиране...която е по-честа и повече в града, отколкото на магистралата ;)
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Електричките, обратно на ДВГ, са най- икономични в града. Това се дължи на ниската средна скорост и съответно по-малкото енергия, която е необходима, за да се движи колата.
  • #3
    Ясен Желязков ( преди 4 години )
    На бензиновите, дизеловите и "газовите" коли им се губи енергията по същия начин, само че никой не говори за това. Особено се спестяват цифрите за замърсяването на околната среда при производството на скъпи бензинови и дизелови коли. Нямам данни, ако има някой, да покаже замърсяващите производства на метали (литий, никел, мед, сребро, олово и други) по-големи ли са, или по-малки при електрическите автомобили. За една и съща мощност, ако излиза уравнението наравно, пак сме на сметка.
  • #2
    До 1 ( преди 4 години )
    Това щях да пиша и аз! Факторите са едни и същи, само че човек не се замисля, преди това! И на двата типа им трябва една и съща, енергия за движение, така че колкото повече мощност ти трябва, имаш по-голям разход!
fallback
Последни