IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Може ли най-добрите V8 двигатели да се сравнят с най-добрите V12?

Тези 10 мотора задвижват някои от най-забележителните коли в историята

Нищо не предизвиква толкова емоции и вълнение у феновете на автомобили колкото рева на 8 цилиндъра. С напредването на технологиите те става все по-малко, но любовта към тях не намалява, тъй като те задвижват някои от най-яките спортни коли, създавани някога. Огромен въртящ момент и голям брой конски сили - какво повече може да се иска?

Отговорът на този въпрос е V12! Тези двигатели са още по-редки и по правило се поставят на най-екзотичните автомобили на света. Мощта и красотата им да впечатляващи, тъй като се намират в едно друго измерение. Затова с помощта на изданието Viacars нека сравним 5 от най-добрите V8 мотори с 5 от най-добрите V12 двигатели.

5-те най-добри V8 срещу 5-те най-добри V12 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Само МиНаваМ ( преди 1 седмица )
    Благодарение на тези пропуски в публикацията се вижда, че авторът си играе на copy-paste, а не пише нещата.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Не ( преди 4 седмици )
    Srt 6.2 hellcat не нито най мощния нито най големият в dodge най голям е във viper 8.4 v10 а най мощен като конски сили е в Demon 840 коня
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КПД ( преди 1 месец )
    Поправка - в друга диаграма се разбиваха загубите в цялата система от двигателя до асфалта. Заключение: при влошените характеристики от амортизацията и зацапани филтри+загуби в трансмисия и ходова част = от 10 сипани литра гириво, само 1 (ЕДИН) се превръща в кинетична енергия, т.е. в движение на колата напред.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    КПД ( преди 1 месец )
    Добре де, гледах, че двигателят на Формула 1 AMG Petronas има термична ефективност (КПД) точно 50%. Специално гориво и смазки + последните технологии. Напр. топлата и студената част на турбото са от двете страни на мотора с ос между тях. Тоест е възможно да се повиши КПД-то на ДВГ с новите технологии до макс. 50% Сиреч 50% от сипаното гориво да се превръща в движение. СМЯТАЙТЕ при моторите в нашите коли имаме 75% загуби! 75 от 100л отиват в Космоса! А при най-новите ел. мотори имаме КПД до 98%
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 1 месец )
    а дали правиш разлика между турбокомпресор и механичен компресор? а дали двигателя на Кьонигсег не е малко по-мощен? не съществува по-добър звук от атмосферен високооборотен двигател
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Комедия ( преди 1 месец )
    Тази стастатия я публикувахте преди няколко месеца,сега го правите отново.Защо?
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Истината е, че термодинамиката трудно се лъже - искаш мощност - плащаш с разход. Електрониката, директно впръскване и променливото газоразпределение оптимизират донякъде процеса защото част от горивото не изгаря (или се пали късно и няма ефект)
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Унуфрий ( преди 1 месец )
    Чудя се какви ги приказвате. V12 без електроника ще харчи 50л/100км. Щом не искате да бъдете измамени - купете си кола с такъв двигател и честито, със здраве си я карайте.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    И в САЩ има много тунери които правят такива двигатели. За основа често ползват LSX454R с карбуратор. Стоков е 776 коня. Старите технологии са ненадминати. На практика максималния потенциал на ДВГ е достигнат много отдавна. Още през 50-те години на миналия век. От тогава до сега нищо ново не е измислено което да извади повече мощност. Сега новите технологии са насочени само към намаляване на вредните емисии и икономията на гориво. Затова са всичките тези електроники, турбота, и хибриди.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Преди време гледах едни маниаци в Австралия които правят ръчно изработени класически двигатели за някакви техни там състезания. Двигателите са V8, атмосферни, със по 2 клапана на цилиндър, отгоре със кобилици като преди 100г. и са със карбуратори. Абсолютно механични, нямат никаква електроника а развиват по 800-900кс. Тогава разбрах че "модерните" технологии със които ни лъжат масовите фирми са една голяма измама.