Наскоро дебютиралият първи електромобил на Dacia определено бе чакан с нетърпение. Моделът тръгва на поточните линии в Китай догодина и ще стъпи на европейските пазари, където се очаква да стане бестселър заради достъпната си цена и идеалните за градовете габарити.
И докато появата на подобен електромобил ще направи много потребители щастливи, то производството й в Китай вбеси френските профсъюзи. Те, меко казано, недоволстват от факта, че автомобил продаван в Европа се прави в Азия, на фона на затваряне на заводи и съкращения на служители в страната.
Профсъюзите вече бяха набрали гняв срещу плановете на Renault за съкращения, обявени преди осигуряването на държавен заем през лятото, който да спаси френската автомобилна индустрия. "Абсолютно се противопоставяме на производството на Spring в Китай", заяви Франк Даус, говорител на синдиката CFDT. "Това е в разрез с правителствената подкрепа за автомобилната индустрия и заетостта на хората във Франция".
Синдикатът FO, който представлява и работниците на Renault, призова компанията да не се отклонява от целта си да направи Франция глобален отличник по отношение на електрическата мобилност, аргументирайки се, че въглеродният отпечатък на Spring ще е "ужасяващ", заради вредните емисии при транспортирането на автомобилите от Китай до Европа.. "Немислимо и безотговорно е моделът да се произвежда извън Франция", заявиха от синдиката.
Renault вече успя да се възползва от малка част от отпуснатия на компанията държавен заем на стойност 5 милиарда евро. Президентът Еманюел Макрон ясно заяви, че цялата сума ще бъде отпусната само след като производителят се разбере със синдикатите за два завода във Франция, работещи с намален капацитет. И това може да доведе до преосмисляне на концепцията за Spring.
Французите не са единствените, който внасят нови модели в Европа от китайските си фабрики. Същото правят от BMW с iX3, Polestar, както и Tesla с произведения в Поднебесната империя Model 3.
Междувременно стана ясно, че за момента от Renault не планират версия с десен волан на Dacia Spring. Това ще рече, че моделът няма да се предлага във Великобритания, Кипър и Малта.