fallback

Официално: SSC Tuatara е най-бързият сериен автомобил в света

Границата от 500 км/ч е в историята, паднаха общо три рекорда

В понеделник компанията SSC обяви, че клиентска Tuatara, пилотирана от състезателя Оливър Уеб е поставила нов рекорд за скорост на сериен автомобил, постигайки феноменалните 508,73 км/ч (316,11 мили в час).            Рекордът е поставен на 10 октомври на отсечка с дължина 7 мили от щатската магистрала в Невада State Route 160 между Лас Вегас и Паръмп. Същата пътна отсечка е била използвана и при предишния световен рекорд, поставен през 2017 година от Koenigsegg Agera RS (447,19 км/ч).           Опитът за рекорд е следвал стриктно критериите, заложени в Книгата на рекордите на Гинес. Последните изискват два опита, с шофиране в противоположни посоки, на обществен път с използването на серийни гуми, несъстезателно гориво и поставен сателитен тракер. Двете преминавания се правят с разлика то един час, за да може да се балансира влияние на вятър, денивелация и т.н. Критериите, между другото, са създадени именно с помощта на SSC, при поставянето на първия им рекорд през 2007 година с Ultimate Aero.

Двата пробега, с които е постигнат новият световен рекорд, са направени именно според "учебника": разлика от час между всеки, използване на бензино-етанолова смес Е85 и гуми Michelin Pilot Sport Cup 2. При първия старт е постигната максимална скорост от 484,53 км/ч. Нещата стават по-сериозни при втория опит, където (внимание!) SSC Tuatara достига до феноменалните 532,93 км/ч. Така, според регламента е написан сбора от двете постижения, а именно 508, 73 км/ч.        Видео от уникалния рекорд:      "Когато доближавах към скорост от 331 мили в час (532 км/ч, бел. ред.), последните двадесетина мили бяха достигнати за едва 5 секунди. Автомобилът, обаче, можеше още, единствено насрещния вятър ни спря да достигнем предела на възможностите", заяви Оливър Уеб.

Автомобилът, с който е поставен новият световен рекорд е първият произведен SSC Tuatara. Собственост е на Лари Каплин от Филаделфия, който се сдобива с уникалното возила преди около година. Автомобилът е оборудван точно както е искал Каплин, без допълнителни модификации за рекорда: с предпазна клетка, спортни седалки с четириточкови колани. Гумите са напомпани с азот, а активното задно крило е било заключено в режим за максимална скорост, без възможност за спирачна интервенция, ако нещо се обърка. Машината е била и с активиран режим Track, който снижава клирънса.

Всъщност, извън рекорда за най-голяма максимална скорост, Оливър Уеб и SSC Tuatara поставят още два: за най-скоростно изминаване на километър по обществен път (с 517,16 км/ч) и най-скоростно изминаване на миля (с 503,92 км/ч).        Снимки от феноменалния рекорд на Tuatara вижте в галерията:

fallback
  • #10
    КП ( преди 4 години )
    "...написан сбора от двете постижения, а именно 508, 73 км/ч". Това е средно аритметичното, а сборът е 1017,46 км/ч
  • #9
    ?!? ( преди 4 години )
    SSC или SCC ?!?
  • #8
    А.В.Торът ( преди 4 години )
    За не знам кой път относително малки фирми с брилянтно ноу-хау бият прехвалената немско-френска марка. Това трябва да говори нещо и на най-промитите фенове на германското автомобилостроене.
  • #7
    Браво бе ( преди 4 години )
    И накъде, накъде...а той Москвича почти няма спирачки. Викам тука няма да мога да спра и свих леко наляво и през едни храсталаци, добре че нямаше там дървета и спрях по средата на една разорана нива. Москвича обаче железен, и нищо му нямаше. Само дето беше целия в кал и затъна там че трябваше да викам пешо комшията с багера да го вадим. Оня гледа и мига на парцали. Вика как дойде чак до тука? А пък аз съм минал 30 метра храсти и още към 100 метра по нивата в калта.
  • #6
    Браво бе ( преди 4 години )
    То аз съм вдигал високи скорости когато бях млад. Това беше през 1980г. близо до нашето село има едно голямо надолнище към 3 километра е и веднъж реших там да пробвам колко може да вдигне Москвича. Отивам аз там, пътя беше една лента тесен селски път ама гладко асфалтиран. Няма коли. Тръгвам аз, давам газ до ламарината, 1-ва, 2-ра, 3-та, 4-та и таман напълни километража 160км/ч и гледам в далечината една каруца натоварена с дърва излиза от черен път и препречила цялото платно. Викам край......
  • #5
    Хи хи ( преди 4 години )
    Бай Бай ваген груп
  • #4
    НЕНОРМАЛНО!!! ( преди 4 години )
    Двигател Nelson Racing Engines 5.9 V8 с 2 турбини, с плоскоравнинен (flat plane) колянов вал като на Ферари и Мустанг Shelby GT350, който се развърта до 8800 оборота и тежи 194 кг ! 1350 коня при бензин 91 и 1750 к.с. при E85 етанол. Вижте как ускорява от 350 до 530! W16 с 4-те турбини на Бугати само може да сънува такова време, не само скорост!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Хех, вагончетата колко милиарда похарчиха за да направят недоразумението Чирон най-бързия автомобил. И сега идват едни гаражни ентусиати и чао вагонетки. Толкова за великата немска инженерна мисъл (или по-точно малоумие).
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    сега на пилота ще му вземат книжката и на топло до живот и автомобила конфискуван
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Не сбор, а средно аритметично. Нещо ви бяга и математиката.
fallback
Последни