fallback

Това ли е най-красивото BMW в историята?

Една идеална бройка от създаденото от Хенрик Фискер Z8 се продава в Америка

Кое е най-красивото BMW в историята? Отговорът не е лесен, защото за 92 години, откакто произвеждат автомобили, баварците имат множество шедьоври. Ако питате нас, ще посочим елегантното 507 от 50-те години, любимата кола на Елвис Пресли. Но има и немалко познавачи, които сочат за най-красивото BMW в историята нещо доста по-съвременно - роудстъра Z8, правен закратко в зората на новото хилядолетие.            Основания за естетически спорове всъщност няма, защото Z8 (с код Е52) e създадено именно като отдаване на почит към легендарното BMW 507. Проектът е разработен под ръководството на тогавашния главен дизайнер на компанията Крис Бенгъл, като интериорът е дело на Скот Лемпърт, а ефектният екстериор - на датчанина Хенрик Фискер, създателя на Aston Martin DB9 и на Fisker Karma.             Готовият автомобил се появи на пазара през 2000 година - точно навреме за спукването на т. нар. "дот-ком" балон, когато акциите на технологичните компании загубиха над три четвърти от стойността си. Неблагоприятната икономическа ситуация на практика обрече Z8, защото той никак не беше евтин: заради вложените скъпи материали и изцяло алуминиевото шаси цената в САЩ бе 128 000 долара, колкото пет Ford Mustang. Случайно или не, сега един отлично изглеждащ екземпляр се продава в Америка за точно същата сума в сайта Bring a Trailer.              В интерес на истината Z8 предлагаше много в замяна на парите ви, дори да не броим фантастичния дизайн. Под капака му бе 4.9-литровият V8 двигател с код S62, който BMW монтираше и на легендарното E39 M5. Тук той развиваше 400 конски сили и бе инсталиран така, че да гарантира идеално разпределение на масата върху двете оси. BMW обещаваше 0-100 км/ч за 4.7 секунди, но списание Motor Trend в тестове постигна 4.3.          Друго от най-престижните издания, Car&Driver, сравни Z8 с тогавашния еталон за спортна кола Ferrari 360 Modena, и баварецът победи в трите най-съществени категории - ускорение, управление и спиране. Освен това роудстърът имаше и множество технологични трикове - като например неоновите светлини, за които BMW гарантираше, че ще издържат без подмяна целия жизнен цикъл на автомобила.

Неслучайно и продуцентите на Джеймс Бонд я избраха да вози суперагента във филма "Винаги ще има утре" (а също и Джеки Чан в пародията "Смокинг"). Z8 е и от редките модели на BMW - само 5703 бройки бяха произведени до прекратяването на проекта през 2003.             Предлаганият в Bring a Trailer екзеплряр е в титаниево сребърно с червен интериор (червена е даже плюшената тапицерия на багажника). Колата не е напълно безукорна - собственикът признава за сблъсък с елен преди години, но е възстановена професионално и през всичките тези години е била в ръцете на един-единствен човек. Километражът показва 7700 мили, или малко над 12 300 километра. Автомобилът е с оригиналния комплект инструменти и с двата покрива - мек и твърд. А най-голямото му достойнство е, че макар да е произведен за американския пазар, този конкретен роудстър е с ръчни скорости. Гумите са Bridgestone Potenza RE040 върху 18-цолови джанти.       Още снимки на фантастичното Z8 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #15
    д-р Исня ( преди 3 години )
    Като гледам ръчнатта спирачка, тоя е минАл 7 хиляди мили все настрани.
  • #14
    Веско ( преди 4 години )
    И какво против Барчетата?
  • #13
    Ивайло Цанов ( преди 4 години )
    Малеее....колата е страхотна....единственият проблем лично за мен е че фаровете и твърдия таван са копие на Фиат барчета
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Добре де, 12-ти, ти каква кола имаш!? Аз видях, че тези коли се движат по около 200х. долара за бройката! Как мислиш - ти имаш по-добър вкус от милионерите, които ги купуват, или сме на принципа - важното е да плюем!!
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Разбирам ги тук оризарите, все пак тяхната най-велика кола, вече е БМВ. Кофти, ама какво да се прави..........
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    А тоя леген очевидно е мнооого грозен. Единственият дизайн автомобилен в Европа се прави в Италия и Франция. Германските коли са дърводелски,скучни и безлични, и еднакви по 30 години с еднакъв безидеен дизайн. Японските са винаги по-красиви и по-модерни като дизайн и техника. Това всички го знаем,само ти не.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Дори батериите за германските лагерници хибриди се правятот японски и корейски фирми. Изобщо докато германските варели произвеждаха ТДИ, с което се провалиха и още плащат глоби в милиарди евро заради измамите си и некадърните си дизелови мотори, японците произвеждаха хибриди и продаваха серийно от 90те години. Кой копира много интересно. Ти си останал в по-миналия век в ерата на индустриалната революция в Англия, не в Германия!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Злобата както личи е в почитателите на германските еднодневки. Германските лагерници копират,копират,копират от японските коли . Вече не сем 19 век,ако не знаеш. Днес японци продават най-добрите хирбриди и първи започнаха, германците копират с 20 години закъснение, ама японеца им даде патентите безплатно. Японците продават водородни автомобили,а именно БМВ копират! Какво ми говори, ти си останал в 19 век! Най-добрата електгроника е японска,а в колите е пълно с електроника. Дори батериите за ге ...
  • #7
    Drago ( преди 4 години )
    Cena?
  • #6
    Гост ( преди 4 години )
    Еее стига де - 507 е красиво
fallback
Последни