fallback

Всички плъг-ин хибриди на BMW от 2020 година влизат в сервиза

Проблем с батериите може да причини пожар при повече от 26 000 автомобила

BMW обяви масова сервизна акция за всичките си плъг-ин хибридни модели. Причината е открит проблем в батериите, който би могъл да доведе до пожар. Листата на засегнатите модели включва на практика всички зареждаеми машини: SUV-моделите X1, X2, X3 и X5, седаните от серия 3, 5 и 7, Серия 2 Active Tourer, i8 и MINI Countryman.

Засегнати от проблема са PHEV автомобили на баварците, произведени между 20 януари и 18 септември тази година. От BMW очакват, че около 26 700 машини по цял свят са с нередовните батерии, като те ще трябва да посетят оторизиран сервиз.

Рискът, открит от инженерите на германският производител е, че има някои несъответствия при производствения процес на пакетите батерии за хибридите, които са произведени от компанията Northvolt. Много е възможно по време на асемблирането на батериите в тях да са попаднали външни частици, които биха могли да причинят късо съединение. Това пък би могло да доведе до причиняване на пожар.

Според говорител на компанията, акцията е превантивна и до момента няма инциденти. Според анализ в много редки случаи чуждите частици може да са попаднали в батерията и когато тя е напълно заредена да стане късо съединение.

На практика цялата гама зареждаеми хибриди на BMW и Mini е засегната от пробелмните батерии

BMW не е единствената компания, която обявява подобни сервизни акции, свързани с проблемни батерии за хибриди. Ford, който използва същия доставчик като баварците, обяви подобна сервизна акция за Kuga PHEV през лятото, след като 4 автомобила се запалиха заради късо съединение.

По-рано този месец Hyundai обяви привикване в сервизите за електрическата Kona, след 16 случая на запалени автомобили. Това принуди корейския производител да провери над 25 000 автомобила в Южна Корея. Дали причината за пожара е установена и дали ще засегне продаваните и у нас возила, ще стане ясно скоро.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    с дизела си беше добре, за кво пипат там къде не ги е учила майка им не знам ?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Те по принцип не излизат...
  • #3
    Гост ( преди 4 години )
    До 1. Виновни са Northvolt, а те са шведи. Доколкото прочетох в Wikipedia са подпирани от сума банки и ЕС за да правят батерии в Европа. Компанията е открита 2015 и вече имат над 1.5 млрд. долара дълг - да ги бяха дали за инженери
  • #2
    Франсе ( преди 4 години )
    Ахахаха
  • #1
    Марвин ( преди 4 години )
    Пословичното немско качество...
fallback
Последни