Преди дни Renault предложи създаване на съюз от производители, които да продават кредити за вредни емисии и по този начин да помогнат на други компании да покрият новите екологични стандарти в Европа. От Volvo реагираха първи и обявиха, че са готови да влязат в подобно сдружение.
Двете компании покриват новите правила за CO2 в ЕС, които задължават средните нива на моделната гама на всеки производител да бъдат 95 грама на километър и могат дори да изкарат пари от това. Очакваше се, че и Ford ще се справи с този показател, но заради проблеми с безопасността се наложи най-екологичният модел на марката в Европа - хибридната Kuga (PHEV), да бъде спрян от продажби.
От Ford признаха, че без Kuga няма как да се справят и затова са готови да се съюзят с Renault и Volvo, като купят от тях кредити за вредни емисии. Компанията работи по отстраняване на проблема с батериите на Kuga, които прегряват и това води до запалване на автомобила, но няма да може да постигне обеми на продажби, които да и позволят да избегне глоби.
Ford и Renault не са единствените производители, които се възползват от възможността за продажба на кредити за вредни емисии. През миналата година Tesla изкара милиони евро по същата схема, като кредити на Fiat Chrysler Automobiles. Така италиано-американският производител спести глоба от 1,1 млрд. евро, но на практика изплати строежа на завода на Tesla в Германия.
Снимка: Ford