fallback

Skoda няма да конкурира Volkswagen при електромобилите

Чехите ограничават моделите си на ток до два и ще чакат по-добри времена

През лятото компанията Skoda представи своя първи електромобил на платформата Volkswagen MEB – кросоувъра Enyaq iV. Сега към него ще се присъедини и крос-версия на същия модел, след което разработката на нови модели на ток ще бъде спряна, разкрива Autocar, като се позовава на директора на по продажбите и маркетинг на чешкия производител Ален Фави.

Купеобразни версии ще получат и двата най-близки родственика на Skoda Eniyaq – кросоувърите Volkswagen ID.4 и Audi Q4 e-tron. Машините ще се отличават по оформлението на задната част и ще получат по-спортни настройки на окачването. Батериите и задвижващите агрегати обаче ще бъдат същите като при стандартните кросоувъри.

Фави разкри, че след излизането на крос-купето на ток, Skoda ще замрази програмата си за преминаване на електромобили. Както е известно, компанията вече прекрати производството на най-малкия си ситикар Citigo-e. И засега не предвижда разработка на нови електромобили.

"Много лесно можем да увеличим гамата си електрически модели, като използваме шасито на Volkswagen, но е по-добре да не избързваме. Нека изчакаме увеличение на търсенето на електромобили, което все още е малко. И когато това стане, ще можем бързо да реагираме", обясни топ-мениджърът.

В Skoda се надяват, че с Enyaq ще повишат интереса към марката в Западна Европа, където търсенето на електрически модели е по-голямо, но пък позициите на марката все още не са толкова силни. В момента обаче най-важните пазари за марката за страните от Източна Европа, където тя се представя отлично.

Снимка: Skoda

fallback
  • #7
    AAV ( преди 4 години )
    Дизайнът на Skoda Eniyaq обаче се получи много по-yaq от този на VW ID.4! Може и това допълнително да е притеснило шефовете от VW :)
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Шкода не може да конглокира ФВ.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Много ясно , ако има достатъчно търсене предпочитат да спечелят по някоя хилядарка повече от всяка бройка с емблема различна от Сеат и Шкода,
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Това прилича адски много на БмВ.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Естествено че батериите са голям проблем! Това е дефицитен и скъп компонент! Първо ще има за Поршето, после за Ауди, ФВ и накрая за Шкода! Не трябва да се учудвате ако ФВ са минали до 5 г. изцяло на батерии, а Шкода са още с ДВГ!
  • #2
    електрифициран ( преди 4 години )
    Нямат капацитет за производство на батерии. Това е проблемът. Купета и мотори могат да правят колкото си искат, но няма батерии с които да ги окомплектоват
  • #1
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Дрън-дрън, просто от VW не им дават... А и сигурно нямат капацитет да произведат толкова бройки, не че търсенето е малко. И като им а малък капацитетът на групата VW, ще ограничат моделите в по-престижните марки, а по-евтинджоса ще има по 1 модел, колкото да намалят глобите с малко...
fallback
Последни