fallback

10-те автомобила, от които СССР нямаше защо да се срамува

От Нива до всъдеходите за космическата програма, тези машини заслужават респект

Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.

10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #28
    До 23 ( преди 3 години )
    Какъв двигател от фиат? От фиата който са взели за база, 124, няма нищо останало, само скоростната кутия и задния мост са италиански. Двигателя си е чисто руска разработка. На 124 двигателя е с долен разпред. вал, на 2101-2107 и 2120-2131 е с разпред. вал в главата. Кое е фиатовско? И за зил пак глупости.
  • #27
    Антон ( преди 3 години )
    Номер 29 като не е наясно да не драска глупости. Всичката руска техника е крадена от Запад. И танкове и самолети през войната са били копия на американски такива. Аз даже съм служил войник на Зил 157, копие на американски камион от войната и това през 1978г
  • #26
    доктор ( преди 4 години )
    Ваз 2121 има много хубаво парно.Правил съм секс в нея , при виелица навън, иначе си е руска машина с типичните за времето си , недостатъци!Така беше при соца---като няма риба ...и рака е риба!Като нямаше други всъдеходи --и Ваз 2121 ,беше добра кола за нас!Сега да ме гръмнеш --не купувам руски неща!
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    Карал съм Ваз-2121 и не съм толкова очарован.Проходима е , но е шумна , с голям разход на бензин , неповрътлива и с тежък волан!Не вдига повече от 90-км/ч. при включени 4 по 4.Тясна и висока кола , с риск за преобръщане при неравен терен!Двигателя е на Фиат....но купето и ходовото част , са си руски!Моята Хонда -Срв, я превъзхожда решително , във всяко отношение!
  • #24
    до 28 ( преди 4 години )
    Не съм възторжен фен на съветската страна и хора, но хайде да не говорим глупости. Т34 е дизелов танк, докато германските са бензинови, с несравнимо по-малък обсег и много по-запалими
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    То затова Американките ракети летят само с Руски двигатели
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    Цветков, в Пловдив бяха почнали да правят Рено и Рено Алпин, доста преди рашките да се захванат за ВАЗ и по тяхна заповед, завода беше затворен, мда........
  • #21
    сург ( преди 4 години )
    Д.Кънев точно обратното е, окачването на Т34 и концепцията е именно копие на американски танк, който е бил отказан от производство от САЩ през началото на 30те, щото са считали че не им трябва изобщо, а двигателя Б2 на Т34 е краден от Германия, и си е все същият по идея чак до двигателите които ползват руснаците и днес за бронирани и др. тежки машини, мдааа
  • #20
    surg ( преди 4 години )
    руснаците неса могли да конструират даже и един двигател в цялата си история, всичките модели са краден дизайн, е ЛАДА нива в с тяхно купе, но двигателя е ФИАТ все пак, да и имат високо класиране с НИВа на рали но от колата е било останало само част от купето, всичко друго е било подменено, дори ЗИЛ 131 не е оригинална руска разработка а на САЩ....и волгата не е руска....и победата....мда
  • #19
    ФАНТОМ ( преди 4 години )
    От руската техника по добро няма
fallback
Последни