Амбициозната швейцарска компания Piëch Automotive планира да произвежда електромобили, като първият от тях - двуместното купе Piëch GT2, ще излезе на пазара през 2022 година. То ще бъде последвано от модела с 4 места - GT4 и от кросоувъра GTX, като с реализирането на тези планове се е заел екип от опитни мениджъри, работили по-рано за BMW, Porsche, Tesla и VW. Техен началник ще бъде Матиас Мюлер, който е назначен за председател на Съвета на директорите.
Мюлер е добре познат в автомобилната индустрия, тъй като той беше начело на Porsche до 2015 година, когато оглави концерна Volkswagen. Именно той ръководи германския производител в най-тежкия му период, свързан с последствията от скандала с манипулирани дизелови двигатели и най-вече с огромни глоби, които трябваше да бъдат платени.
През 2018 година Мюлер беше освободен, а поста му зае настоящият шеф на Volkswagen Group - Херберт Дийс. Две години след уволнението си Мюлер се завръща в бизнеса, за да застане начело на Piëch Automotive. Тази компания беше основана през 2017 година от младите предприемачи Тони Пиех и Реа Старк Раджич, който е и главен дизайнер. Тони е син на починалия през миналата година Фердинанд Пиех, дългогодишен ръководител на концерна Volkswagen и правнук на легендарния Фердинанд Порше.
През миналата година Piëch Automotive показа на автосалона в Женева електрическото купе Piëch Mark Zero, което през 2022 година ще се превърне в серийния модел Piëch GT2. То е изградено на модулна платформа, която ще се използва и от бъдещите GT4 и GTX, като при нея батериите не са разположени на пода, а са в пространството между централния тунел и задната ос.
Купето Piëch GT2 ще получи иновационна батерия от хонконгската фирма Desten, която ще се зарежда само за 5 минути при използване на мощен терминал, производството на фирмата Qingdao Tgood Electric. Характеристиките на акумулатора не се съобщават, но се очаква, че купето ще изминава до 500 км цикъла WLTP. Батерията не се нуждае от течно охлаждане, достатъчно е въздушното и това позволява теглото на автомобила да е около 1,8 тона.
Серийната версия на Piëch GT2 ще получи 3 електромотора - един на предната ос и два на задната, които ще осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди. От компанията обещават възможности за технически модернизация на автомобила в течение на целия му жизнен цикъл, което означава, че продуктът на Piëch никога няма да остарее.
Отляво надясно: Клаус Шмид, Тони Пиех,Матиас Мюлер и Реа Старк Раджич.
Назначението на опитния Матиас Мюлер за шеф на компанията трябва допълнително да повиши увереността на инвеститорите в Piëch Automotive и така да осигури надежден финансов поток до излизането на пазара. Главен инженер на фирмата е Клаус Шмид, който е работил дълго време в BMW, а за маркетинга ще отговаря Андрес Хенке, който идва от Porsche. За шеф на продажбите пък е назначен Йохен Рудат, който през последните 10 години е заемал същата позиция в европейския офис на Tesla.
Снимки: Piëch Automotive