fallback

5 причини да купиш или да не купиш Volvo S40 II

Шведският седан има любопитна история, която определя отношението към него

Отношението към второто поколение на Volvo S40 условно може да бъде разделено на три. Някои считат, че това е "версия на S80 за бедни" и затова о пренебрегват, докато други не го харесват, тъй като до голяма степен шведският модел повтаря Ford Focus. Трета група хора не обръщат внимание на останалите две, тъй като го считат за отличен избор.

Всъщност, и трите групи имат право, като това си личи и от историята на модела. Първото му поколение се появява, след като Volvo става собственост на DAF, но е изградено на платформата на Mitsubishi Carisma. То не успява да постигне успех и подтиква шведската компания да се раздели с белгийския производител на камиони и да започне авантюра с Ford.

Второто Volvo S40 разделя платформа с втория Ford Focus, на която е изградена и Mazda3. Самата архитектура е разработена с участието на шведски инженери, а под капака на модела намират място двигатели и на двете компании. Ford участва с мотори с обем от 1,6 до 2,0 литра, докато на Volvo са оставени по-мощните - 2,4 и 2,5 литра. И всички те не са никак лоши, така че откъм двигатели оплакванията са малко.

Положението със скоростните кутии е по-сложно. И механичните, и автоматичните Aisin AW55-50/55-51, и Aisin TF80SC, които са съчетани с дизели, не създават проблеми. Подарената от Ford трансмисия Powershift, която се появява през 2010 година с 2,0-литров, обаче е друга история. При това тя по-често тъжна, като доказателство за това са много сервизни акции на моделите с нея.

Нека обаче караме поред и да разберем от какво най-често се оплакват собствениците на този модел. Както и за какво го хвалят и предпочитат.

5 "за" и 5 "против" Volvo S40 II (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Volvo

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    само бмв и мерцедес и всички останали волво не?
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Сравнено със "същия" Форд, в обявите му искат повече пари, дали има покритие е спорно, защото всеки купил ги на старо може да случи поддържан или разсипан автомобил
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Волво от тези години и премиум... надали! Не минават лафове от типа "никой тук не бил карал такава"
  • #8
    Георги ( преди 4 години )
    Имал съм 3 такива(2.0d). 2 от които още карам. Едно в България и едно в UK. Колата за парите си е повече от добре. Карам предимно Англия,за 3 години на първото му навъртях 75хил. мили ,сменени предни лагери и ключака на багажника. Ако небяха ме ударили още щях да го карам, а беше на 230хил мили. С удоволствие си карам и сегашното .
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    преди няколко години взех точно такава, комби V за баща ми. просто ми допадна дизайна отвън..не интериора. не беше и скъра за годините си. още я търкаля, но си поскърцва и похлопва . като се кача да я карам или се возя все се чудя кой аджеба набеди волво за премиум марка.
  • #6
    Зи Зи топ ( преди 4 години )
    Пишат ли пишат тук всякакви разбирачи, ама никога не помирисвали автомобили с марка Volvo. Не, че нещо, ама комай само #6 Георги е в час...
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    че то волвото и за мирисане не става всичко свързано в шведско кочество е градска легенда и времето ги запрати там където им мястото в историята ако бяха много хубави нали фолксваген щяха да ги купят от форд или бмв или пса но от скъсан чувал няма какво да вземеш дори по премиалната марка сааб никой производител не я взе защо ли кристиян фон кьонигсег се дръпна
  • #4
    Георги ( преди 4 години )
    Долу пишещите някога помирисвал ли са Волво? Явно не. То и във VW, Seat, Audi и Шкода има общи части, ама някак си, ако може да си позволиш ново Ауди няма да си купиш нов Сеат. Или пък да препочетеш Тойота или Рено, пред Лексус и инфинити...ама то било същото бе... Да, да... Ама не
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    специално това волво ми харесваше на визия, но след тази статия и да съм имал някакви мераци за закупуване на втора ръка такава се поизпариха... Наистина може би е по-изгодно един Фокус.. той е с едно от най-добрите управления и окачвания. Трябва да се внимава с автоматиците и двигателите..
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    волво приключи с автомобилите през 2000 до 2004 беше на изкуствено дишане след това историята я знаем това си е форд брандиран с емблемата на волво но балъците да плащат за емблемата нещо свършиха и през 2010 волво беше продадена с колосална загуба като единствено китайците проявиха интерес заради емблемата която им трябваше за да стъпят на европейския и световния пазар за да си продават китайските ментета но явно има балъци които се вързват и на тази схема и са горди собственици на китайския
fallback
Последни