fallback

5 причини да се купи или да не се купи Alfa Romeo 156

Някои от най-силните оръжия на италианския модел се превръщат в негови основни слабости

Най-добрата кола в света, която не може да се сравни с нито една друга  – нито по красота, нито по поведение на пътя. Най-чупещият се автомобил, който направо опустошава джобовете на собственика си. Тези две крайности на определенията се отнасят за един и същ модел - Alfa Romeo 156, който беше представен на автосалона във Франкфурт през 1997 година. Автомобилът от бизнес-клас (сегмент D) смени на конвейра успешния и популярен (особено в Италия) модел 155.

Успехът на новата машина беше предопределен от  редица технически иновации, като основната бяха модерните двигатели от семейстото Alfa Romeo Twin Spark с по две снещи на цилиндър. Тази технология заедно с променливите фази на газоразпределение гарантираха прилична мощност от литър работен обем.

Под капака на Alfa Romeo 156 се поставяха редови мотори с 4 цилиндъра - 1,6 литров (118 к.с.), 1,8-литров (142 к.с., при който през 2001 года при преминаване към Euro 3 мощността беше намалена на 138 л.с.) и 2,0-литров с мощност 153 или 163 л.с. Над тях се нарежда 2,5-литров V6 (189 л.с.), а версиите 156 GTA and 156 Sportwagon GTA получиха 3,2-литров V6 с 247 к.с. Има и дизели-1,9-литров (от 104 до 148 к.с.) и 2,4-литров (от 134 о 173 к.с.).

Двигателите работят с 5- или 6-степени механични кутия, а 2,5-литровият V6 се съчетама с 4-степенната хидромеханична Q-system (разработка на Aisin), но главната иновация става роботизирната кутия Selespeed.  Окачването е спортно - двуточково отпред и многоточково отзад. През 2000 година се появява и комбито 156 Sportwagon, което мнозина считат за по-елегентно от седана, като то е дело на маестро Джорджето Джуджаро. 

След него - през 2004 година, излизат 156 Sportwagon Q4 и "почти кроссоверуърт" Crosswagon Q4, като тези два варианта остават най-дълго в производство - до 2007 година. Седанът се задържа на конвейера до 2005 година, като общият тираж на Alfa Romeo 156 е 680 000 бройки.

Заслужава ли си в наши дни покупката на този модел? Все пак той вече е на сериозна възраст, което си личи и от цената му, която се определя основно от състоянието на конкретния автомобил. Собственици на автомобила посочват негови 5 силни и съответно 5 слаби качества, които могат да ви ориентират.

5 "за" и 5 "против" Alfa Romeo 156 (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Alfa Romeo

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Не знам дали това не отговаря на условията за един съвременен автомобил, но със сигурност пътното му поведение е изненадващо по-добро, ако го сравниш с над 60% от колите на пазара днес.
  • #6
    Борко Отворко ( преди 4 години )
    За нищо на света не бих си купил италиянска кола още повече пък алфа
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Още ли някой купува тия бклуци на по 100 години тва не отговаря на нито едно изискване за съвременен автомобиль
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Ние в България - демек от AutoMedia в случая - не можем ли да напишем такава статия, ами трябва да я превеждаме от руски: "2001 года", "163 л.с.", "кроссоверь" и т.н. Мисля, че имаме достатъчно собственици и почитатели на 156 - ми направете анкета, попитайте ги, съберете мненията им, групирайте ги и т.н.; свършете малко истинска работа. А така "Я, статия." => Google Translator => "Хопа-а-а, писахме си актив, че нещо сме работили в неделя..." :-(
  • #3
    Има легенди,има и пр ( преди 4 години )
    Егати логиката!Сигурно няколкото милиона собственици на Алфа имат и време и познания да ремонтират.Просто има хора с вкус,които искат нещо различно.
  • #2
    Пълни простотии ( преди 4 години )
    10 години карах алфа 156. Нито масло гореше нито се разваляше. Единственото слабо нещо в колата е окачването че е слабо.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Не бих си купил Алфа. Нито имам времето, нито знанията да я правя постоянно. Евтини са, хората се лъжат, после няма оправяне тая кола. Сигурно е страхотна да я вземеш нова и след гаранцията да я продадеш.
fallback
Последни