fallback

5 причини да се купи или да не се купи Alfa Romeo 156

Някои от най-силните оръжия на италианския модел се превръщат в негови основни слабости

Най-добрата кола в света, която не може да се сравни с нито една друга  – нито по красота, нито по поведение на пътя. Най-чупещият се автомобил, който направо опустошава джобовете на собственика си. Тези две крайности на определенията се отнасят за един и същ модел - Alfa Romeo 156, който беше представен на автосалона във Франкфурт през 1997 година. Автомобилът от бизнес-клас (сегмент D) смени на конвейра успешния и популярен (особено в Италия) модел 155.

Успехът на новата машина беше предопределен от  редица технически иновации, като основната бяха модерните двигатели от семейстото Alfa Romeo Twin Spark с по две снещи на цилиндър. Тази технология заедно с променливите фази на газоразпределение гарантираха прилична мощност от литър работен обем.

Под капака на Alfa Romeo 156 се поставяха редови мотори с 4 цилиндъра - 1,6 литров (118 к.с.), 1,8-литров (142 к.с., при който през 2001 года при преминаване към Euro 3 мощността беше намалена на 138 л.с.) и 2,0-литров с мощност 153 или 163 л.с. Над тях се нарежда 2,5-литров V6 (189 л.с.), а версиите 156 GTA and 156 Sportwagon GTA получиха 3,2-литров V6 с 247 к.с. Има и дизели-1,9-литров (от 104 до 148 к.с.) и 2,4-литров (от 134 о 173 к.с.).

Двигателите работят с 5- или 6-степени механични кутия, а 2,5-литровият V6 се съчетама с 4-степенната хидромеханична Q-system (разработка на Aisin), но главната иновация става роботизирната кутия Selespeed.  Окачването е спортно - двуточково отпред и многоточково отзад. През 2000 година се появява и комбито 156 Sportwagon, което мнозина считат за по-елегентно от седана, като то е дело на маестро Джорджето Джуджаро. 

След него - през 2004 година, излизат 156 Sportwagon Q4 и "почти кроссоверуърт" Crosswagon Q4, като тези два варианта остават най-дълго в производство - до 2007 година. Седанът се задържа на конвейера до 2005 година, като общият тираж на Alfa Romeo 156 е 680 000 бройки.

Заслужава ли си в наши дни покупката на този модел? Все пак той вече е на сериозна възраст, което си личи и от цената му, която се определя основно от състоянието на конкретния автомобил. Собственици на автомобила посочват негови 5 силни и съответно 5 слаби качества, които могат да ви ориентират.

5 "за" и 5 "против" Alfa Romeo 156 (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Alfa Romeo

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно е че Алфите винаги се славят с лошото си качество, а пък хората които ги имат повече време ги карат общо взето без проблеми и по много километри. Странно съчетание на гледни точки
  • #25
    Ланчия ( преди 3 години )
    Имам Алфа,карах и Ланчия,добри и комфортни коли са.
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    Aко сравниш Алфа 156 с Пасат 1.9ТДИ с теглич за джибри ,на същата възраст - Пасата е като кутия за чепици...
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Какви 5 причини бре.Трябва да си нашмъркан да купиш тази скраб.
  • #22
    Надин ( преди 3 години )
    По личните ми наблюдения това е е колата, която най-често се купува от кварталните лум.пени,който сега са взели книжка и все още нямат пари за мечтаното 320dбез коментар :)
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    За българия - 156 croswagon дава малко повече просвет, багажника е достатъчен за да идеш да някъде с куфари и е едно от най-красивите комбита, единствения минус е че нямаш избор при двигателя
  • #20
    dsadsa ( преди 3 години )
    Няма такава полуразпадаща се бангия
  • #19
    ( преди 3 години )
    Имам Алфа 156, 1.8 ТС и си *** на работа всеки ден няма проблем подържали се ще кара
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Това става само за скрап.
  • #17
    Красимир ( преди 3 години )
    До сега не бях чел статия с повече правописни грешки.
fallback
Последни