fallback

5 причини да се купи или да не се купи Alfa Romeo 156

Някои от най-силните оръжия на италианския модел се превръщат в негови основни слабости

Най-добрата кола в света, която не може да се сравни с нито една друга  – нито по красота, нито по поведение на пътя. Най-чупещият се автомобил, който направо опустошава джобовете на собственика си. Тези две крайности на определенията се отнасят за един и същ модел - Alfa Romeo 156, който беше представен на автосалона във Франкфурт през 1997 година. Автомобилът от бизнес-клас (сегмент D) смени на конвейра успешния и популярен (особено в Италия) модел 155.

Успехът на новата машина беше предопределен от  редица технически иновации, като основната бяха модерните двигатели от семейстото Alfa Romeo Twin Spark с по две снещи на цилиндър. Тази технология заедно с променливите фази на газоразпределение гарантираха прилична мощност от литър работен обем.

Под капака на Alfa Romeo 156 се поставяха редови мотори с 4 цилиндъра - 1,6 литров (118 к.с.), 1,8-литров (142 к.с., при който през 2001 года при преминаване към Euro 3 мощността беше намалена на 138 л.с.) и 2,0-литров с мощност 153 или 163 л.с. Над тях се нарежда 2,5-литров V6 (189 л.с.), а версиите 156 GTA and 156 Sportwagon GTA получиха 3,2-литров V6 с 247 к.с. Има и дизели-1,9-литров (от 104 до 148 к.с.) и 2,4-литров (от 134 о 173 к.с.).

Двигателите работят с 5- или 6-степени механични кутия, а 2,5-литровият V6 се съчетама с 4-степенната хидромеханична Q-system (разработка на Aisin), но главната иновация става роботизирната кутия Selespeed.  Окачването е спортно - двуточково отпред и многоточково отзад. През 2000 година се появява и комбито 156 Sportwagon, което мнозина считат за по-елегентно от седана, като то е дело на маестро Джорджето Джуджаро. 

След него - през 2004 година, излизат 156 Sportwagon Q4 и "почти кроссоверуърт" Crosswagon Q4, като тези два варианта остават най-дълго в производство - до 2007 година. Седанът се задържа на конвейера до 2005 година, като общият тираж на Alfa Romeo 156 е 680 000 бройки.

Заслужава ли си в наши дни покупката на този модел? Все пак той вече е на сериозна възраст, което си личи и от цената му, която се определя основно от състоянието на конкретния автомобил. Собственици на автомобила посочват негови 5 силни и съответно 5 слаби качества, които могат да ви ориентират.

5 "за" и 5 "против" Alfa Romeo 156 (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: Alfa Romeo

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 4 години )
    Алфата е екзотична ширпотреба.
  • #36
    анонимен ( преди 4 години )
    На това му казва екзотична ширпотреба.
  • #35
    Абе ( преди 4 години )
    Не знам колко са хубави и здрави,ама веднъж купени на старо нямат продаване.Което просто бие на очи.
  • #34
    анонимен ( преди 4 години )
    В статията сте пропуснали да отбележите, че този модел е първият серийно произведен автомобил с дизелов двигател Common rail, което е голямата техническа новост за времето му. Както е известно тази технология е разработена от Fiat и от тях впоследствие се разпространява масово при дизеловите двигатели на почти всички останали производители.
  • #33
    анонимен ( преди 4 години )
    Не разбрах защо смяната на дисковете е кошмарна ? Напълно стандартен начин на смяна, само това като видите и се сещате автора как си е писал квото му падне.
  • #32
    Глупостиии ( преди 4 години )
    Който не е имал Алфа, не може да говори какви са. А защо не пише нищо за ЖТД то. Най-тъпакоустойчивият мотор. Тва с паленето и клиърънса е абсолютна глупост. Имам 2 броя 156 и 1 опел. Начи никога не са *** оставяли алфите, а опелчето няколко пъти ме е предавяло на път. И тоя пич, дето сравнява алфа с пасат, еми това е същото като да сравняваш една хубава и сочна пържолка за вечеря, със сухари.
  • #31
    анонимен ( преди 4 години )
    Повечето минуси са абсолютни неистини. Имам АР 156 от 2007г. Сериозен проблем не съм имал, а от повече от 7-8г. е и с ГИ. Това за Селенията не е вярно, кара се и с други масла, италиански. За разхода на масло - неистина, нормален разход, има ненормално каращи. Спирачки, управление, ускорение, позиция на седене - ТОП. Проблем са носачите, заради шарнира. Нима е само Алфа. Колкото до Крос-а, пичове със СУВ-чета не се заигравайте. С една дума - Легенда, но модела е вече на 23г.
  • #30
    анонимен ( преди 4 години )
    Повечето минуси са абсолютни неистини. Имам АР 156 от 2007г. Сериозен проблем не съм имал, а от повече от 7-8г. е и с ГИ. Това за Селенията не е вярно, кара се и с други масла, италиански. За разхода на масло - неистина, нормален разход, има ненормално каращи. Спирачки, управление, ускорение, позиция на седене - ТОП. Проблем са носачите, заради шарнира. Нима е само Алфа. Колкото до Крос-а, пичове със СУВ-чета не се заигравайте. С една дума - Легенда, но модела е вече на 23г.
  • #29
    КОЛЧЕВ ( преди 4 години )
    Лаячи. Карам, КРОСВАГОН, вече 5 та. Година. И смених, един, АЛТЕРНАТОР, на цена 60 лв. В момента ремонтирам, 330XD.скъсало вериги на 190 000.добре че купихме и двигател, че от този, малко неща, могат да се използват. Включително и кардана е чао. 2008г. е БАВАРКАТА. След нея чака, Мини кънтримен, за директна смяна на двигател. Този не подлежи на ремонт. 2015г.е минито. А КРОСАРКАТА, по задвижване, ще схруска всяко, QATRO
  • #28
    Я бегай ( преди 4 години )
    Не 5, а 555 причини има да не се занимаваш с алфа.бърз поглед в мобилето показва,че тези лигени са на цената на бутилка Джак.Това дали е случайно или всички бягат от проблеми?!По надолу имаше сравнение между 156 и Passat.Това е все едно да сравниш бай маннгал и бай ставри. :)
fallback
Последни