fallback

Volkswagen ID.3 превзе Норвегия само за месец

През септември германският модел има със 77% повече продажби от Tesla Model 3

Новият Volkswagen ID.3 превзе само за месец най-важния пазар за електрически автомобили в света - норвежкия, показва статистиката. Продажбите на германския електромобил стартираха на 28 август, а през септември той е вече най-продаваният модел в Норвегия, с 1974 доставки. На второ място за месеца е Tesla Model 3 (1116 продажби), а на трето - шведско-китайският Polestar (928), сочат данните на Еlbil Statistikk.             Досегашният пазарен лидер Audi e-tron отстъпва чак на пето място през септември, изпреварен и от китайския MG ZS, но все още е убедително начело при най-продаваните модели за 2020 година. Десетката на най-продаваните електромобили през септември се допълва от Hyundai Kona, Nissan LEAF, VW e-Golf, BMW i3 и Hyundai Ioniq.

Въпреки относително малкия си мащаб Норвегия е смятана от експертите за първия развит електрически пазар в света. Септември постави нов рекорд в това отношение - на електромобилите (BEV) се падат цели 61.5% от продажбите, а други 20.1% са за зареждащите се хибриди (PHEV). Още 7% е делът на незареждащите се хибриди от типа на Toyota Prius. Автомобилите с бензинов двигател са само 6% от пазара, а с дизелов - 5%.           Volkswagen ID.3, чиито пазарен дебют няколко пъти бе отлаган заради проблеми с производството и софтуера, се продава в Норвегия за 350 000 крони, или 32 000 евро. 62-киловатчасовата му батерия осигурява 420 км пробег по тестовия цикъл WLTP. VW ще предложи и версия с 82 киловатчаса и до 550 км пробег.

Обяснението за рекордните резултати на автомобила през септември е и в сравнително големия брой натрупани предварителни поръчки. Същото се случи преди година при дебюта на Tesla Model 3 на местния пазар.

Десетте най-продавани електромобила в Норвегия през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    Гост ( преди 4 години )
    До 15. Пич, те и VW имат завод в Германия - образовай се малко :-) " ще са по евтини от всичко друго" ами за сега не са по евтини и нямат малък модел. "всеки с малко мозък ще иска да си купи" - това ти го казваш.... а тези с много мозък какво ще си купят? :-)
  • #15
    До 13 ( преди 4 години )
    До 13, пич Тесла строят завод в Германия точно и скоро ще е готов. Образовай се малко. Тесли ще има навсякъде и ще са по евтини от всичко друго но и да не са всеки с малко мозък ще иска да си купи защото бензина и обслужването ще струва много повече.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Супер е новината...купуват Фв защото е по евтино...Пред моделите на тесла другите са жалки
  • #13
    Гост ( преди 4 години )
    До 12. И аз мисля, че скоро като кажеш Тесла в Европа ще е като да говориш за Додж. Почти всички европейски производители са готови с платформа и скоро ще започнат да бълват модели. VW са готови с модели и Ауди, и Шкода, и Купра на MEB платформа.
  • #12
    Име ( преди 4 години )
    Според обяснението за добрите продажби са чисто психологически - VW е европейска марка, произвежда се на разстояние до 1000 км, има добре развита сервизна и дилърска мрежа. При евентуален проблем, няма да се чака доставка на части зад Океана (като при Тесла). Някои бързаха да погребват динозаврите в автомобилостроенето. Св.Илон Мъск може да е новатор и да показва пътя, но арогантността му ще го затрие - поне на европейския пазар.
  • #11
    До 10 ( преди 4 години )
    Защо да го правят? След като нефт се ползва, той няма да се ползва по-малко, ако те спрат! Защо да е изкривено? Те произвеждат и мноооого ток! От вода! Какъв е проблема?
  • #10
    Анонимен ( преди 4 години )
    Норвежкия автомобилен пазар най-вероятно е най-изкривеният в целия свят . А политиката им за "спасяване" на света от глобално затопляне е най-лицемерната - износа им на нефт и газ превишава десетина пъти вътрешното им потребление . Ако толкова са загрижени защо просто не закрият цялата и нефтена промишленост и готово - много по-голям ефект ще има от пробутването на нищожен (в световен мащаб) брой електромобили.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Видях колицата в София оня ден. Отзад не изглежда зле - вдъхновили са се яко от Пежо. Отпред обаче в тоталка.
  • #8
    а ве.. ( преди 4 години )
    ко стана с оня зуек на рено? пак ли пропадна в небитието?
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    То си пише - "превземането" е резултат от натрупани поръчки поради закъснението на модела. След няколко месеца ще се свлече на 6-7 мясро
fallback
Последни