fallback

Ръчната спирачка в Европа изчезва

Все по-малко клиенти искат този механизъм в автомобила си

Търсенето на нови автомобили с традиционна ръчна спирачка в Европа намалява, съобщават експерти, цитирани от Autonews.

Те посочват, че през миналата година търсенето на превозни средства с такъм механизъм е било над 35 %, а сега е около 30%. На някои пазари, като този във Великобритания, едва 24% от продадените през годината автомобили са с класическа ръчна спирачка.

Оказва се, че европейците постепенно се отказват не само от механичните скорости, но и от автомобили с ръчна спирачка. Производителите реагират на това и за водещите пазари в Европа някои от тях не предлагат тази система дори при най-евтините си модели. Компании като как Volvo, Porsche и Lexus пък изобщо не произвеждат коли с познатата ръчна спирачка. Тя е заменена от електронен механизъм, който се управлява с помощта на бутон.

Според експерти, класическата ръчна спирачка ще изчезне напълно от автомобилите в следващите 2-3 години. Прогнозата им е за водещите пазари на Стария континент. В страните от Източна Европа потребителите са съвсем различни и те все още се доваряват на стандартния механизъм.

Снимка: Autonews

fallback
  • #16
    Иван ( преди 3 години )
    Търсенето не намалява - предлагането намалява заради системите за авт.потегляне по наклон. Иначе е по-сложна и много ненадежна....,но кифлите дето не могат да тръгнат на баира са много..... Иначе кой си избира колата по вида на ръчната спирачка?
  • #15
    sam ( преди 3 години )
    Ей страхотни са тия автоматични ръчни спирачки.... на нов ситроен ми се прецака тая спирачка, започна да презадържа което доведе до прецакване на съединителя....стаотни са ви казвам... сега вместо ръчна спирачка да правя ще правя и съединител....
  • #14
    До 16 ( преди 3 години )
    Нямам спомен да сменям предавки по маршрута София-Бургас.
  • #13
    ааа така ли била раб ( преди 3 години )
    Без да си имам идея по въпроса , ще кажа че 99% от моделите не дават възможност на избор каква да е ръчната. Самия производител решава че ще е с ръчка или електромеханична. И ако в едно и също поколение на даден модел има и двата вида, то в 99% от случаите всеки вид е строго определен с кое изпълнение се предлага и пак няма как да я избереш като отделна "екстра".
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Вчера тествах nissan gtr 2020 и о ужас - имаше Ръчна спирачка :)Без коментар.
  • #11
    1986 ( преди 3 години )
    Ръчна спирачка в Комбинация с ръчни скорости и истинска жена на дясната седалка.Кой не му аресва - има bmw и фики за вас.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Колко пъти ви се е налагало да спирате с ръчна? Аз за последните 15-тина години 1 път и то не защото се налагаше, а само да видя как е. И спира доста слабо, отделно че при скорости над 30 е и опасно. По-добре спирай на скорости и като слезеш на 1-ва 1000 оборота гасиш двигателя за да спре окончателно. Обикновената спирачна система се е доказала като достатъчно надеждна. И с изключение на няколко екзотични коли при които педaла е всъщност потенциометър.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    След 30г. ако работи още ел.ръчната.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    В България клошарите карат коли на 30г,кви ел. Ръчни. След 30г ще карате и вие с ел. Ръчна
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
fallback
Последни