fallback

Електромобилите и хибридите пестят 50% от поддръжка и ремонт

Твърдението на Consumer Reports е основано на проучвания за надеждност

Електрическите автомобили и хибридните може да струват повече от бензиновите модели, но разходите за поддръжка и ремонт са два пъти по-малко през целия им живот. Това показва анализ на Consumer Reports, който е направен с използване на данните от проучвания за надеждност на потребителската организация за 2019 и 2020 година.

Изследвани са хиляди превозни средства с електрически и бензинови двигатели, като резултатите показват огромна разлика в разходите за поддръжка на електрическите и хибридните автомобили от една страна и на бензиновите. Средно тя е 50% в полза на електрифицираните модели, като този показател се отнася за пробег от 320 000 км (200 000 мили).

Предстои Consumer Reports да публикува пълните данни от проучването си, в което се сравняват данните за разходите при притежание на електрически и на бензинови превозни средства. Изследването установява още, че хибридите и електромобилите отделят с 60% по-малко вредни емисии в сравнение с колите с двигател с вътрешно горене.

Според заместник-директора на Центъра за автомобилни тестове на Consumer Reports - Гейб Шенър, разликата се дължи най-вече на факта, че електрическите автомобили не се нуждаят от толкова много поддръжка, колкото стандартните модели.

"Ремонтът на електромобил не е по-евтин в повечето случаи, но пък се налага много по-рядко. Освен, че струват по-малко като поддръжка и разходи за гориво, колите на ток и хибридите осигуряват по-добро ускорение и са по-екологични", каза още Шенър.

Данните на Consumer Reports показват, че при пробег от 200 000 мили разходите за хибрид и електромобил са по 3 цента на изминалата миля, докато при модел с бензинов двигател са двойно повече - 6 цента. Интересното в случая е, как от потребителската организация са изчислили равен показател за хибриди и електромобили, след като първите имат двигател с вътрешно горене и би трябвало разходите им за ремонт и поддръжка да бъдат равни на тези на автомобил с бензинов мотор.

fallback
  • #3
    До #3 ( преди 4 години )
    Не, не са вечни. Просто са несравнимо по-удачни от допотопните ДВГ. Но пак имат например лагери. И също някои имат и скоростни кутии с две предавки или поне една. Електрически блок, акумулатори. Тези неща също не са вечни и създават проблеми. Хубавата новина е, че няма съединител при потегляне. Спирачките работят в много щадящ режим. Няма ауспух, но има охлаждане
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    В електромотора няма ***, нито износване. Ротора се върти от силови полета. Тези двигатели са вечни.
  • #1
    ( преди 4 години )
fallback
Последни