fallback

Какво не харесват шофьорите в мултимедията?

Повечето от тях смятат, че ги разсейва прекалено много, показва проучване

Информационно-развлекателната система в автомобила е устройството на предния панел, което осигурява музика, Bluetooth, сателитна навигация, достъп до интернет и други неща по време на движение. Според последния доклад In-Vehicle Infotainment Report информационно-развлекателната индустрия ще нарасне един път и половина до 2026 г. в сравнение с 2019 г.

Очевидно е, че пазарът на инфотейнмънт услугите бързо се разраства - от сателитна навигация с добавена реалност (AR) до гласов контрол. Много производители дори планират да свържат услугите за пазаруване, при които водачът или пътниците могат да поръчат предварително обяд директно от колата или да се забавляват с игри във виртуална реалност.

Специалистите от сайта Rivervaleasing.co.uk проведоха проучване, в което взеха участие 1000 британци. В него те се опитаха да разберат какво наистина мислят собствениците на автомобили за информационно-развлекателната система. Оказа се, че към 60% от британските шофьори не й се доверяват. Около 1/3 от анкетираните признават, че информационно-развлекателната система на автомобила им не работи по време на шофиране.

Първоначално проучване на качеството, проведено от JD Power по-рано тази година, също установи, че една четвърт оплаквания от шофьорите на автомобили са свързани с информационно-развлекателната система, като основните проблеми идват от вградения гласов контрол и Android Auto/Apple CarPlay свързаността. Също така бяха отправени претенции във връзка със сензорните екрани и модула за Bluetooth връзка.

Редица шофьори заявиха, че информационно-развлекателната система разсейва много. 49% от анкетираните смятат, че отвлича вниманието, докато 63% споделят мнението, че тя трябва да бъде ограничена по време на шофиране.

По време на проучването респондентите бяха помолени да отговорят коя усъвършенствана функция на мултимедийните устройства разсейва най-много. 1/3 от шофьорите посочиха игрите, като например мобилни приложения с въпроси, а 1/4 отговориха, че сателитните навигации с добавена реалност най-много пречат на шофирането.

Разпространението на полуавтономно шофиране означава, че компаниите с голяма вероятност ще разработват нови информационно-развлекателни функции, за да държат шофьорите ангажирани и да не им доскучава по пътя. Смартфоните също оказаха влияние, защото създават много възможности за интегриране на социалните медии в превозните средства.

В същото време известяването за ситуацията по пътищата беше обявено за най-полезната функция на системата, последвана от сателитната навигация с добавена реалност (19%). Макар шофьорите да признават, че последната може да създадат неприятности, изглежда, че мнозина виждат нейния потенциал в дългосрочен план. При това обаче британците не са готови за напълно контролирана с глас информационно-развлекателна система. Само 16% казват, че предпочитат да я управляват без ръце. Други 38% предпочитат традиционните бутони, а 46% - сензорните екрани.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Народа е масово невеж, затова виси и в задръстванията а който е в час ги заобикаля с помощта на Waze и Google Maps. Който не е разбрал колите на бъдещето ще са повече компютри от колкото коли, един чичко вече го доказа но и него масово не го разбират и си мислят, че прави просто електромобили.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    таблети... таблети... таблети навсякъде.. и СУФове... това е настоящето..
fallback
Последни