fallback

Renault Captur срещу Peugeot 2008: тестваме френските мини SUV

Новите поколения са пораснали във всяко отношение - включително и, за жалост, в цената

Дребничките французи с гигантска амбиция са нещо, което добре познаваме още от Наполеон Бонапарт насам. Eто ви още двама от същата порода, амбицирани да покорят ако не света, то поне цяла Европа: новите Renault Captur и Peugeot 2008.              И досега това бяха основните играчи в толкова модния сегмент на мини SUV моделите. Особено Captur, който бе може би най-изгодното предложение сред тях и се превърна в основен източник на приходи за Renault. Но това не задоволява двете френски компании и новите поколения ще се опитат да постигнат много повече.      През август Peugeot 2008 и Renault Captur са двата най-продавани кросоувъра в Европа - не само в компактния сегмент, а изобщо

ДИЗАЙНЪТ

Задачата и пред двамата дизайнерски екипа явно е била: "направи я по-агресивна, направи я по- като SUV". Смятаме, че са се справили. Captur е по-висок, по-мускулест и с познатите от новото Clio C-образни светлини отпред. 2008 е получил характерните три черти във фаровете, напомнящи на лъвска лапа, и ефектната тъмна ивица между задните светлини, въведена с 508. Предната решетка е с различна шарка и цвят в зависимост от модификацията.              И двете коли изглеждат модерни и атрактивни. Освен това изглеждат и доста сходни, което не се дължи само на толкова актуалния тази година оранжев цвят. Вероятно приликите ще се увеличат, защото това лято главният дизайнер на Peugeot Жил Видал отиде да работи за Renault.

Ефектната "надигната" стойка означава, че децата ви на задните седалки ще имат ограничена видимост навън. Но те така или иначе няма да отделят погледи от таблетите си. И двете коли предлагат по два USB порта отзад, за да не остане никой без батерия.            И, естествено, и при двете кросоувърчета можете да избирате от доста комбинации на цветове за купето и покрива.

ПРАКТИЧНОСТТА

Вторият Captur е на изцяло новата платформа CMF и макар да запазва концепцията на стария, с макферсони отпред и торсионна греда отзад, вече вози доста по-рафинирано. Освен това е станал с цели 11 сантиметра по-дълъг, което означава повече място на задните седалки, и по-голям багажник. Товарният обем е 422 литра, с 40 повече от Volkswagen Golf. Ако обаче плъзнете напред задната седалка, се увеличава до 536, което е вече в сегмента на големите комбита.         Пежото е пораснало още повече - с малко над 14 сантиметра, и годната досега само за дечица задна седалка вече удобно може да настани и възрастни. Багажникът е 434 литра. И Captur, и 2008 имат напълно равен под на багажника - голямо удобство при товарене.

 

Peugeot 2008

1199 куб. см работен обем

155 к. с. максимална мощност

8.2 секунди 0-100 км/ч

Освен това и двете коли предлагат един хитър трик, който доскоро можехте да получите само от Rolls-Royce: вратите покриват изцяло праговете, така че няма опасност да си изкаляте крачолите при слизане.             ИНТЕРИОРЪТ

Тук е истинската революция - и при двете коли.

Captur вдига осезаемо летвата с качеството на материалите и до оборудването. Даже най-базовото ниво има круиз контрол, автоматични светлини, система за разпознаване на знаците, климатик, радио с Bluetooth и USB. Таблото е ергономично, климатикът се управлява доста лесно с тези кръгли контролери. Мултимедията е с вертикален екран, като този на смартфона или таблета ви, и от Renault уверяват, че е по-интуитивна за ползване от хоризонталните. Склонни сме да се съгласим. Нашата тестова кола има и аудиосистема от Bose с новаторски субуфер, който използва външен въздух, за възпроизведе по-плътно ниските честоти.               Но постиженията на Renault бледнеят пред това, което се е случило в 2008. От стария леко банален интериор няма и помен. Новото поколение взима наготово всички добри решения от по-малкото 208, и надгражда над тях. Резултатът е стилен и много комфортен салон, в който материалите се усещат скъпи, ако не броим пластмасите ниско долу. Високите версии са с нашумелите 3D прибори на Peugeot, които не добавят кой знае какво откъм практичност, но изглеждат наистина ефектно. Единствената ни забележка е към камерата за задно виждане - резолюцията й можеше да е малко по-висока.             ЗАДВИЖВАНЕТО

Изборът от двигатели е наистина голям: от малки трицилиндрови агрегати до плъг-ин хибрид при Captur и чист електромобил при 2008. Но ние сме малко старомодни и сравняваме двете най-мощни бензинови версии. Пежото има под капака познатия 1.2-литров турбомотор, но с по-голям компресор, който му дава впечатляващите 155 конски сили максимална мощност. Това е пъргаво, жизнерадостно двигателче, но при тежки натоварвания доста ръмжи. Комбинирано е с новата 8-степенна скоростна кутия, разработена от японците Aisin.

 

Renault Captur

1333 куб. см работен обем

154 к. с. максимална мощност

8.6 секунди 0-100 км/ч

По този параграф все пак ще предпочетем Captur. Тук мощността е почти същата: 154 конски сили. Те обаче идват от мотор с обем 1.33 литра, който се влага във всичко от Dacia Duster до Nissan Qashqai и Mercedes GLB. Всъщност този двигател е разработен от Mercedes и адаптиран за Renault, а не обратното, както смятат доста хора. В нашия тестов Captur той е комбиниран със 7-степенен автоматик с двоен съединител, произведен от Magna.

НА ПЪТЯ

Нито една от тези две коли няма директността и управляемостта на конкурентите си от Ford или групата на VW. Като истински французи, те залагат повече на комфорта. Специално при Captur напредъкът спрямо досегашния модел е огромен: доста по-меко пътно поведение, и в същото време повече стабилност в завоите, където предишната кола отчетливо недозавиваше.           2008 се държи компетентно, но също няма да получи награда за най-добра обратна връзка от волана. Това са семейни машини, а не тийнейджърски играчки.

По съвсем очевидни причини няма да добавяме графа "извън пътя" - и двете коли са само с предно предаване, а гръмко рекламираната от Peugeot система Grip Control е всъщност просто начин да задавате ръчно настройките на електронната стабилизация - нещо, което иначе компютърът прави автоматично и по-добре от вас. Все пак по-високият просвет позволява да се загубите из Пирин и благополучно да се върнете, както направихме ние с Captur.              ЦЕНАТА

Като казваме, че това не са младежки играчки, имаме предвид и ценоразписа. Captur и 2008 стартираха навремето като две от най-достъпните опции в сегмента. Вече не са. Най-базовото Renault започва от 33 300 лева, но добре оборудвана кола клони към 40 000, а нашата тестова машина с аудио Bose и всякакви други глезотии е почти 51 000.       Peugeot обещава 5.0 литра на 100 км разход при този двигател в комбиниран цикъл (измерено по теста на WLTP). За Captur показателят е 5.5 литра. В реалния живот и двете коли ни дадоха разход около 7-7.5 литра, но и не сме се стремили към икономии       Пежото тръгва от 34 500. Но автомобил като този, който виждате, ще ви струва 61 700 лева - само с пет стотака под стартовото BMW X1. Честно казано, това ни се видя леко шокиращо в началото. Но точно тази най-мощна бензинова версия на 2008 е толкова търсена, че компанията не смогва с производството и временно ограчини доставките. Наполеон щеше да остане доволен от наследниците си.

Още снимки от тест-драйва на Captur и 2008 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

 

fallback
  • #1
    none ( преди 4 години )
    Пежо много вдигнаха цените в България. Скоро не съм им гледал цените в Европа, но преди там правеха сериозни отстъпки. При колите които се сравняват Captur е с повече екстри и 10К по-евтин. Отделно Рено правят много по-добри отстъпки. 61К за повдигнато 208 е прекалено според мен. Доскоро Рено имаха промоция на Колеос в предпоследното преди най-високото ниво на оборудване и допълнителни екстри (190 к.с. мотор и автомат) за 64К. Пред цените на Пежо, дори цените на ФВ изглеждат конглокентни ...
fallback
Последни