fallback

Dacia Duster трябваше да е много различен

Представеният през 2009 година всъдеход няма почти нищо общо със серийни модел

Наскоро стана ясно, че компанията Dacia работи на ново поколение на хечбека си Sandero, в което ще внедри голям брой иновации. Една от тях е хибриден силов агрегат. Слушайки за новите технологии на румънския производител, си спомнихме за един интересен концептуален модел, който всъщност представлява предшественик на друг популярен модел на марката – превърналия се в сензация на пазара кросоувър Duster.

Този автомобил дебютира на автосалона в Женева през 2009 година, като няма нищо общо с появилия се по-късно сериен модел. При височина от 1490 мм, широчина 1640 мм и дължина 4200 мм тази машина прави впечатление с внушителното си разстояние между двете оси – 2800 мм. Това заедно с формата на каросерията прави визуално автомобила доста спортен.

Масивните брони, огромната решетка на радиатора и тесните светодиодни фарове са решения, които не се срещат при други модели на бюджетната румънка марка. На всичко отгоре, показаният в Женева прототип е поставен върху 21-цолови джанти. Стремителният купеобразен профил с една врата откъм страната на шофьора и две от тази на пасажера също са доста изненадващи. С подобно решение към този момент може да се похвали само Mini Clubman, а 3 години по-късно той се появява и при серийния хечбек Hyundai Veloster. 

Както предните, так и централните стойки са комбинира с големи прозорци и стъкла, както и с прозрачна секция, преминаваща през цялата дължина на покрива. На почти вертикалната задно стъкло се вижда голям надпис Dacia, който е комбиниран със задни Y-образни светлини. Спортен облик придават и хромирани тръби на изпускателната система в краищата на бронята.

Благодарение на подобренията по аеродинамиката инженерите на Dacia постигат впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление – 0,3. А поставеният под капака на прототипа дизел 1.5 dCi на Renault с мощност 105 к.с. предлага и впечатляваща икономия на гориво, тъй като харчи 5,3 л/100 км.

Интериорът на автомобила е едновременно опростен и оригинален. Кокпитът пред водача предлага интересни възможности за трансформация. Например, предната пътническа седалка може да бъде прибрана под тази на шофьора, като така се оставя място за товар с големи размери, например велосипед. Като цяло, въпреки скромните габарити и обтекаемата форма на каросерията, концептът Dacia Duster може да се похвали с просторен салон и багажник с обем 470 литра.

Серийният кросоувър се появява година след премиера на прототипа. Той е построен на платформата B0, като единственото, което го свързва с концептуалния модел, е името.

Още снимки на прототипа  – вижте в галерията:

Снимки: Dacia

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Range rover evoque това ти ли си..
  • #6
    Гого ( преди 3 години )
    Не визията е проблем,а форсираният двигател с 5/6хил.оборота по магистралата,честно казано НЕ ме кефи.Иначе, наистина най-евтиният.Ако от DACIA поработят в/у разтоварването на двигателите,ще имат успех.
  • #5
    Чук ( преди 3 години )
    Ми не е за "пичове" с ВАГ легени я, или пък за "премиуми" от Щутгард с Рено двигатели, щот са яката работс ха ха
  • #4
    ..! ( преди 3 години )
    а тва и от 3000 метра личи, че е за задръстеняци!
  • #3
    Аман от вагаджия ( преди 3 години )
    Какво не и е хубавото от където и да я погледнеш е нов и съвременен модел автомобил а не като комплексарски ваг от голф 3 до 7 ако го гледаш от 300 метра не можеш да познаеш модела.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Концепцията е прекалено нестандартен , за да се продава в необходимите количества, а последните години се търси имено това - продажби,
  • #1
    Демек.. ( преди 3 години )
    направили са го много по-задръстен! Баш като за задръстеняци.
fallback
Последни