fallback

Maserati отделя електромобилите си в самостоятелен бранд

Машините на ток ще получат по 3 мотора и ще имат 800-волтови батерии

Намеренията на Maserati да пусне на пазара напълно електрически версии на новите си модела бяха обявени още преди време от италианския производител. Сега изданието Autoblog разкрива подробности за плановете на компанията.

Електрическите модели на Maserati ще се предлагат под отделен бранд – Folgore (Мълния на италианки). Всички те ще бъдат оборудвани с три електромотора – един на предната ос и два на задната. Последните са обединени в блок с размерите на 4-цилиндров двигател, но не са свързани механично.

Електромобили с три мотора засега все още са рядкост, като от серийните модели на тази схема разчита само Audi e-tron S. По правило подобно задвижване се поставя само на топ-версиите, но евтини Maserati няма, така че италианската марка ще предлага този вариант в стандартното оборудване на моделите си.

Интересното е, че електрическата схема Maserati Folgore ще работи с напрежение от 800 волта, което е два пъти отколкото при повечето съвременни електромобили, в това число и Tesla. Изключение прави единствено Porsche Taycan, на който също е поставена 800-волтова батарея. Това позволява увеличение на ефективността на системата и намаляване на времето за зареждане, като от Maserati обещават, че техните електромобили ще могат да се зареждат от 300-киловатови терминали.

Първият електромобил на марката ще стане новото GranTurismo, което ще излезе през 2021 година. За 2022 е планирана премиерата на електрическото MC20. За него се знае само, че трите електромотора ще осигурят повече мощност от V6 бензиновия двигател с 630 к.с. при стандартния модел, който беше показан само преди няколко дни.

Снимки: Maserati

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    800-волтова батарея има само във вашите глави.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Кой ли вариант е по-добър за такива супербързи електромобили дали 3 ел.мотора както планират при Ауди, Тесла и Мазерати или 2 ел.мотора и скоростна кутия както при Порше което вероятно поне като ефективност и пробег е много по-добре извън града
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Нормално е да имат общо с Тайкан-a. Про тайкана системите идват от Магнети Марели, ако не се лъжа (за мотороте 100%), така че Мазерати вероятно ще ползват техните разработки също.
fallback
Последни