fallback

Покупката на Tesla Model 3 е най-добрата инвестиция

Електромобилът се обезценява само с 10% през първите три години, показва проучване

Средно един нов седан в САЩ се обезценява 39% през първите 3 години, пикап с 34%, а електрически автомобил- с 52%. Такива данни изнесе iSeeCars, който оценява цената на автомобилите, излезли от лизинг. Изключение прави Tesla Model 3, както в сравнение с други електрически модели, така и като цяло. iSeeCars изчислява, че след тригодишен период стойността на лизинга на модела е само с 10% по-малка отколкото на чисто нов автомобил.

Технологичните предимства на Tesla - реални и предполагаеми, са основната причина американският електрически автомобил да запазва високата си цена. За хората, които купуват нови автомобили, очакваната амортизация може да бъде важен фактор, когато се опитват да преценят колко ще струва придобивката им след няколко години.

Отдавна се знае, че електрическите автомобили не са начин да спестите пари. През 2017 г. те се обезцениха с около 5700 долара годишно, а през 2016 г. моделът Nissan Leaf на 5 години се продаваше средно на около 11% от първоначалната му цена. Нещата не вървят много по-добре и през 2020 г. Според проучването на iSeeCars за тригодишни автомобили средната амортизация на всички взети на лизинг електрически превозни средства е била 52%.

Не всички електромобили обаче губят позиции толкова бързо. Тригодишен Tesla Model S е със средно 36,3% по-евтин от нов, докато Model X губи 33,9%. При пикапите загубата на стойност е 34,3%, а при кросоувърите и всъдеходите - 39,7%. "Tesla Model 3 продължава да бъде търсен от началото на производството през 2017 година", посочва представител на iSeeCars.

Общият висок процент на амортизация на електромобилите има много причини - от бързото развитие на новите батерийни технологии до факта, че в САЩ покупката им се субсидира от федерален данъчен кредит в размер на 7500 долара. Тук Tesla отново се откроява. Компанията е продала достатъчно бройки, така че пълните данъчни облекчения вече не се прилагат за новите й предложения. Освен това безжичните актуализации на софтуера могат да дадат нови функции дори на употребявани автомобили.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако караш само градско дори не ти трябва 3 фазен ток. При 2кВ от обикновен контакт само 8-те часа нощна тарифа са ти 16кВч. Това ти е достатъчно за мин 100-тина км. А това си е доста градско каране за повечето хора в Европа. За САЩ сигурно ще е недостатъчно де.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Като цяло не става за България. Няма къде да зареждаш ако тръгнеш на извънградско.Става само ако се кара градско и имаш гараж с инсталиран трифазен ток да си я зареждаш през нощта.
  • #4
    До 3 ( преди 4 години )
    Зависи много неща и от най-важните е пробега и съответно живота на батерията за това и електромобилите с 100-200км пробег губят стойност поне 2 пъти по-бързо а при Тесла влияе и мрежата за бързо зареждане с нормални цени
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Давате ли си сметка че тия коли губят стойност основно заради по нов модел и непопулярността си, а не понеже се чупят! За разлика от ДВГ-тата...! Едно Айде 3 или тройка след 5 г. ще са иделана кола втора ръка за БГ-то.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Единсвените коли, които са инвестиция са колекционерските антики, защото увеличават цената си с времето. Нищо, което губи цената си с времето, не е инвестиция.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Мисля, че трябва да са напълно луд, за да си купиш 3 годишна кола с 10% по-ниска от цената и като нова. По добре си купи чисто нова.
fallback
Последни