fallback

Nissan няма пари за новия Qashqai

Производството на третото поколение на модела беше отложено

Серийното производство на третото поколение на Nissan Qashqai е отложено поне за април 2021 година, тъй като японската компания има сериозни финансови затруднения заради карантинните мерки покрай коронавируса, съобщава Financial Times.

По данни на изданието, производството на кросоувъра е трябвало да стартира през октомври 2020 година, но японската компания така и не потвърди официално тази информация. Новият Qashqai трябва да бъде качен на конвейера в завода в Съндърланд (Великобритания), в който бяха инвестирани 400 млн. паунда.

Позовавайки се на собствени източници, Financial Times твърди, че причината за забавянето е коронавирусът, който нанесе сериозни щети и наруши плановете на Nissan. Проблем също така е и предстоящото търговско споразумение на Великобритания с ЕС заради Брекзит.

Ежегодно в завода в Съндърланд се произвеждат около 500 000 автомобила, като половината се насочват към Европа. Около 1/3 от тях са имено Qashqai. Експертите очаква, че новите търговски мита и такси в Европа могат да разрушат бизнес-модела на Nissan и най-вече продажбите на кросоувърите.

Не е ясна и съдбата на градския модел Micra. Според някои информации следващото поколение ще бъде разработено изцяло от партньора в алианса Renault. Не се знае обаче къде ще се произвежда - текущата генерация се сглобява в завода на французите във Флен, заедно с Renault Clio и Renault Zoe, но неговото бъдеще е под въпрос, тъй като френската компания може да го закрие през 2024 година

Що се касае до Micra, продажбите на модела през тази година са два пъти по-малко. За първите 6 месеца на годината Nissan е продал само 18 154 бройки от хечбека.

Снимки: Nissan

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Незнам вече колко изпростяхте да пишете такива заглавия.. "Нисан нямал пари", това да не е Левски на Сираков
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-продаваната е клио!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Щяли да закриват завода ахахаха то Зое е най-продаваната кола в Европа щяли да го закриват.
  • #5
    До N5 ( преди 3 години )
    Айде фенче ти да провериш защо има държавно участие в *** и на колко пъти държавата ги спасява от фалит. Иначе ме боли щепсела за умрели марки дето правят само некачествени евтинджоси.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    До 2 поста ти показва,че нищо незанаеш. Рено никога от над 120 годишната си история не е фалирала,виж Нисан е точно обратното.Направи сверка преди да пишеш глупости.И,Рено не е държавна компения,а само 15%,останалите 85% са частни.
  • #3
    Факт! ( преди 3 години )
    Държавна фалирала компания няма освен в България.
  • #2
    :)))) ( преди 3 години )
    Много скандално заглавие :) "Проблем също така е и предстоящото търговско споразумение на Великобритания с ЕС заради Брекзит" Това е основната причина, но не звучи бомбастик, като да е останал без пари някой...
  • #1
    Факт! ( преди 3 години )
    Добре че са Ренаулт.Досега тази жалка японска компания да е в историята ако не е френското подпиране и финансови инжекции.
fallback
Последни