fallback

Бил Гейтс се присмя на Tesla

Сегашната цена на компанията е най-голямата кула от карти в историята, смята Дейвид Трейнър

Плановете на Tesla да пусне електрически камион и дори електрически самолет никога няма да се случат, заяви създателят на Microsoft Бил Гейтс. В характерния си нравоучителен стил Гейтс напомни, че според него промените в климата са несравнимо по-голямо бедствие от Ковид-19 и че масовият транспорт трябва да се електрифицира. Това обаче няма как да стане с машини като планирания влекач Tesla Semi, настоява Бил.     Електричеството не може да е решение при камионите и самолетите, смята Бил Гейтс

"Проблемът е, че батериите са твърде големи и тежки. Колкото повече маса се опитваш да преместиш, толкова повече батерии и мощност ти трябват за задвижването", обяснява Гейтс. "Но колкото повече батерии добавяш, толкова повече нараства масата - и ти трябва още повече мощност... Дори и при някакъв голям пробив в технологията на батериите, те няма да бъдат добро решение за големите камиони, корабите и пътническите самолети. Електричеството работи, когато трябва да покриваш къси разстояния, но за дългите ни трябва друго решение". Според Гейтс такова решение могат да бъдат биогоривата.

Междувременно друго влиятелно име в американския бизнес - шефът на New Constructs Дейвид Трейнър, се присъедини към мненията, че акциите на Tesla са най-токсичните на Уолстрийт в момента. Ценните книжа поскъпнаха с около 400% тази година, но Трейнър е категоричен, че за това няма никакви реални основания.      Прототипи на Tesla Semi

"Какъвто и идеален сценарий да си нарисувате за бъдещето на Tesla - че компанията ще произведе 30 милиона автомобила в следващите 10 години, че ще влезе в застрахователния бизнес и ще постигне същите високи маржове на печалба като Toyota, най-ефективната компания в този сектор - дори всичко това да се сбъдне, днешната цена на акциите предполага още по-големи печалби", коментира Трейнър през CNBC. Според него текущите котировки предполагат Tesla да има между 40% и 110% процента пазарен дял. На практика вложителите ще се нуждаят от 159 години, за да възстановят инвестицията си в една акция. "Мисля, че това е много голяма - всъщност една от най-големите за всички времена - кула от карти, която скоро ще се срути".

Трейнър смята, че напредъкът на Tesla в налагането на електромобилите е забележителен, но въпреки това пазарната оценка на компанията би трябвало да е драстично по-ниска. Впрочем такова мнение изказа и самият Илон Мъск преди два месеца в един от прословутите си туитове.

fallback
  • #15
    Румбо ( преди 4 години )
    Ако на магистралите има коридор за ел.камиони,където могат да дърпат ток в движение-ще стане работата.Иначе-само доставки на къси разстояния(което също не е малко).
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Пичове, честно ли вие, които не сте постигнали нищо значимо в живота, си мислите, че може да давате оценки на Гейтс и Мъск? Технологично светът е това което е в момента заради хора като тях, а не като вас.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    това е най смештата статия която съм чел в последно време надявам се че тези глупости са измислени от журналистите.
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Абе Младене, ти май живееш с мисълта, че в съвременния автомобил с ДВГ няма електроника?! Има баце, има! Даже "твоя" ел кошник е по-лесен за правене - ако не те утепат тия 400 волта, ел. мотора е елементарен, батриите още по! Те и двете дефакто не подлежат на ремонт ми е директна замяна, няма нужда да си майстор - ставаш гайкаджия - развърташ едни гайки и завиваш, прибираш едни луди пари и си "майстор" на електрички :D
  • #11
    младен ( преди 4 години )
    Абе тинтири, да не би да си случайно "механик" в квартален гараж който вижда че неизбежното идва и му е трудно да заочне да разбира от електроника и ел. като цяло?
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Младене, ще обясниш ли къде точно можел да влиза 40 тонен камион на ток дето дизелов не може? Сакаш да правиш доставки по домовете с него ли или какво? А за разбирачев и колко пъти сменяте батерията за тия половин милион км, 1 или 2 ;)
  • #9
    младен ( преди 4 години )
    Присмял се хърбел на щърбел. Да не говорим че не е само от пестене от горивото ами от смазочни материали, накладки и че камиона на ток ще може да влиза там където дизеларници са забранени.
  • #8
    до разбирачев ( преди 4 години )
    Аз пък обслужвам автопарк от няколкостотин коли на ток, зареждат се почти изцяло на бързи станции и това, че било смърт за батериите ела го разкажи на леля ми. Както и на таксиджиите по половин милион километра само на суперчарджъри. Дрън-дрън ярина! Зле е само ако им се правят пълни цикли, обаче колите имат ПОЛЗВАЕМ капацитет, който е по-малък от абсолютния капацитет на клетките и НЯМА как да им правиш зареждане до 100 и изчерпване до 0, нищо че колата ти показва така. Философи само тука!
  • #7
    TSLA ( преди 4 години )
    До 6: точно! От група гаражни льольовци, до Майкрософт, са едни милиони на едни служби, които ги виждат че са пъцкатори и ги привикват: ето, тука, момчета една кредитна линия, като в замяна след време и ние ще искаме нещо. И това "нещо" се казва следене, записване, потребителско поведение, лични данни и т.н., и т.н. На песента Уиндоус е боза, в припева се пее "Рестартирай сса опраи!" А най-големият вирус бил Б. Гейтс, казват..
  • #6
    Тукс ( преди 4 години )
    ами то и уиндоус е най-голямата боза и няма логика защо е най-разпространената ОС обаче това е факт. а тоя изкуфял дядка, дето е бил мързеливо *** и са го скъсали в университета, та мама после е ходатайствала да вземе поръчки фирмата му, че и тя е голямата връзкарка, та да не пропадне съвсем тоя ***, въобще кво се бърка и прави генерални заключения. американската мечта няма случайни хора, ама е удобно да се приказва как всеки може да успее с малко късмет...
fallback
Последни