fallback

Испанците започнаха да купуват коли като българи

Най-търсени през лятото са 20-годишни автомобили със средна цена 1400 евро

Испанският автомобилен пазар отбелязва развитие в странна посока през тази година – купуват се все повече автомобили, навършили 20 години, отбелязва Reuters. Това поведение, по-характерно за пазари като българския, се свързва с икономическите затруднения и несигурността, последвали карантинните мерки. Част от купувачите на трошки са всъщност хора, които досега са ползвали обществения транспорт, но вече го намират недостатъчно сигурен.

През юли и август продажбите на над 20-годишни автомобили са се увеличили с 31% в сравнение със същия период на миналата година, като бройката на купените коли достигна почти 44 000, показват данните на Института за автомобилни изследвания, цитирани от агенция Reuters. Средната цена на всяка една от тези коли е около 1400 евро, като на портала за продажба на автомобили Sumauto може да се намерят и обяви за по 500 евро.

 

Ръстът на продажбите на стари коли се допълва от скромното увеличение на сделките с нови автомобили през юли – с 1,1% на годишна база, и срива им през август с 10 процента.

Прогнозите са, че през 2020 година испанската икономика ще се свие с поне 9 процента, а безработицата отново започна да се покачва през август, като за кратко намаля през юли и испанците търсят начин да пестят пари. Но използването на повече стари коли може да се отрази негативно на околната среда и да увеличи разпространението на дихателни болести.

„Дори когато са били нови, тези автомобили са замърсявали повече, тъй като екологичните правила преди 15 или 20 години не бяха толкова строги – коментира Андриан Фернандес, транспортен експерт в Greenpeace Испания. – „По отношение на опазване на качеството на въздуха това е крачка назад. Това означава негативни последици за хората при разпространение на респираторните болести, сред които е и КОВИД-19.”

В Испания има регистрирани почти 490 000 заразени с вируса, най-много в Западна Европа.

Снимки: El Pais

fallback
  • #10
    Нес ( преди 4 години )
    При покупка на нова кола, ако предадеш много стара, но в движение, ти отбиват от цената. Печелиш от разликата.
  • #9
    sam ( преди 4 години )
    като ти откраднат катализатора 2 пъти и като видиш прилежно паркирания скрап по тротоарите и градинките и ми обясни как ще ме накараш да си купя кола за над 2К.... таралясника е символа на Българинът... не отнемайте Българската идентичност!!!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 това са митове... коя е актуалната година като граница на здрави и не-здрави в момента? Беше 2000г, после стана 2004та, сега коя е? 2011?
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Я! Имигрантите са започнали да си купуват коли.
  • #6
    Ха ха ( преди 4 години )
    А дали не е защото старите коли да много по здрави
  • #5
    #4 ( преди 4 години )
    Какво говориш то 5 годишна кола си е направо нова за много държави дори доста по-богати от нас при положение че сменят поколенията на средно 6-7 години
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Как да си купиш нова?!И аз се оглеждах за нещо около 12-14 000? но като ми сметнаха вноските за 4 години върху 10хил се оказа че ще платя 3 000? в лихви, ам добавих още 3000 и за 6200? си взех една 5 годишна със сменен ремък преди 20 000км и ми смениха филтър и масло при предаването на колата.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    #2 имам предвид, че затягането на мерките при новите води до увеличаване на цената им и намаляване на вървежа им.. което пък води до възраждане на вторичният пазар - тип Горубляне.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Имаш предвид изискванията за новите коли?Щото и за старите могат да ги затегнат.Таксата която се плаща ако СО2 на нова кола е над 95, могат да я приложат и за старите коли, например ежегодно, с малки суми но редовно както се казва.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    ами да затягат още мерките за изгорели газове - пазарът на стари автомобили ще процъфтява все повече...
fallback
Последни