fallback

Най-великата обиколка в историята на Нюрбургринг

Това видео на Щефан Розер с RUF CTR и до днес сякаш си остава без конкуренция по зрелищност

С 20.81 километра дължина в съвременния си вариант, и със 154 завоя, Северната дъга на "Нюрбургринг" е такова изпитание за уменията на пилота, че самият безстрашен Джаки Стюърт я кръсти "Зеленият ад".           Днес в мрежата можете да откриете десетки хиляди видеоклипове на скоростни обиколки, зловещи катастрофи и чудотворни спасявания. Както и, естествено, безброй записи от бордови камери. Много от тях са чисто удоволствие за гледане, но едва ли някоя може да се сравнява с легендарната обиколка на Щефан Розер с RUF CTR Yellowbird през 1989. Неотдавна Top Gear я провъзгласи за най-великата обиколка изобщо в историята.             Причините за легендарния статут на това видео са няколко. "Жълтата птица" на RUF е една от най-паметните коли на 80-те, и за кратко дори най-бързата кола в света. Розер, тогава тестов пилот на Auto Motor & Sport, напълно й подхожда като способности. Наистина е удоволствие да се гледа как този небрежно облечен в дънки човек, без никакви ръкавици, състезателни костюми и каски, пришпорва тази изцяло аналогова, без каквито и да било електронни асистенти кола. Почти във всеки завой Розер е с вратите напред (вижте само шикана на 2:44), а понякога го постига дори и в правите.      Щефан Розер (отпред) с Алоис Руф

Един коментатор в Youtube всъщност обобщи колата най-добре: "Ако натиснеш спирачката в завой, презавива. Ако навиеш волана в завой, презавива. В средата на завоя - презавива. Ако ускориш на излизане от завоя, презавива. На неравен път - презавива. Ако караш по права линия, презавива. Поне е предсказуема".

Вижте удивителната обиколка на Щефан Розер с RUF CTR:

fallback
  • #9
    Sayder ( преди 3 години )
    То излиза че това Porsche е голям *** - прекалено много мощност за мотор разположен на задния мост... Явно доста работа е свършена да докарат модерните поршета до съвършенство.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    До 6,Порше въпреки,че сега е от групата на ФВ,по време на това видео е била самостоятелна и необвързана с ФВ фирма. Още нещо любопитно е това,че Порше,когато трябваше да се спасява ФВ преди доста години даде пари и по този начин стана прецедент по-малкия производител да спасява по-големия иначе ФВ щеше да е история.След това ФВ се съвзе и след години изкупи марките,които са под нейна шапка сега. Но Порше и сега си остава самостоятелна и ФВ не и се бъркат в работите,а вземат от нея разработки.
  • #7
    Дедо ( преди 4 години )
    Браво и на Щефан, и на Руф, и на колата! Носи се все едно не е с гуми, а с понички, хахахахаха!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Тва да разчиташ на тестове на немски коли на немска писта е като да разчиташ на тестове на немски екологични компании на немски коли за дизелови емисии...
  • #5
    propov ( преди 4 години )
    Първият път като го гледах това видео и бях на косъм да припадна. Забравил съм да дишам просто. 8 минути със зяпнала уста , не мигаш, не дишаш.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Единствената кола от ВАГ групата, която завива...
  • #3
    Loco ( преди 4 години )
    дето е написал един под видеото, тоя сигурно контрира и насън :D Много яко видео
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Незнам как задните му гуми издържаха. Винаги съм мислел че дрифта те забавя но след като видях тоя как минава завоите...
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Много добър!
fallback
Последни