fallback

BMW показа новото М4

Броени седмици преди премиерата се появи и състезателното М4 GT3 (ГАЛЕРИЯ)

Броени седмици преди официалната премиера на новите M3 и M4, BMW зарадва феновете на по-спортните си модели като показа М4, както и състезателната му версия M4 GT3. Двете коли са със сравнително семпъл камуфлаж, но и с цветовете на BMW Motorsport, като фотосесията е направена на пистата „Ред Бул Ринг” в Австрия.

По отношение на дизайна на М4 очакванията, породени след появата на многобройните папарашки кадри, се оправдаха – пропорциите са близки до тези на 4-ата серия, но добавяме огромната радиаторна решетка, предните LED светлини и предната броня с нови форми. Естествено, М4 се различава по-много по-широките калници, по-широките прагове и агресивният преден сплитър. Радиаторната решетка, която при M4 GTE е дори акцент, вече има и историческото си обяснение – тя е вдъхновена от спортното 328 от 30-те години на миналия век.

Що се отнася до състезателното М4 GT3, което ще смени М6 GT3, което се оказа неочаквано неуспешно, то новата състезателна кола ще е на разположение на частните тимове в цял свят от началото на сезон 2022, като от компанията акцентират, че М4 GT3 ще е „топ моделът в клиентската програма” на баварците.

Точно новото M4 GT3 може да се окаже следващото оръжие на BMW в заплашения от изчезване пистов шампионат DTM, като надпреварата се насочва към „GT бъдеще”, т.е да приеме правилата на GT3 автомобилите, стига в Мюнхен да се откажат от идеята си, че „DTM винаги е бил шампионат, в който производителите участват със заводски отбори и програми”. Бразилският пилот Аугусто Фарфус стартира тестовата програма на M4 GT3 на 18 юли, а официалната информация е, че на М4 и състезателния му събрат предстоят „последните интензивни тестове” преди премиерата.

„Много се радвам, че имаме възможност да представим заедно новото BMW M4 Coupe и новото BMW M4 GT3 тук – заяви Маркус Флаш, главен изпълнителен директор на BMW M, който стана и първият човек, изкарал на австрийската писта новото М4. – Тези два автомобила са икони на BMW M и са идеален пример за преноса на технологии от моторните спортове към серийното производство и обратно. От самото начало двата автомобила се разработват паралелно, така че имат едни и същи гени.”

От BMW потвърдиха, че новото М4 ще се предлага в два варианта: с 6-степенна механична трансмисия и мощност 480 конски сили (Pure, само със задно предаване) или с 8-степенен автоматик и 510 конски сили (Competition, с версия на системата 4х4 от М5). Двигателят е 3-литтров, 6-цилиндров, който след развитието му в М-дивизията е получил означението S58 и е дериват на стандартния B58, който се използва при 440i. S58 работи с две турбини и вече се появи при новите X3 М и Х4 М.

Вижте представянето на М4 и М4 GT3 на "Ред Бул Ринг" (ГАЛЕРИЯ):

Снимки: BMW

fallback
  • #2
    БМВ ( преди 4 години )
    Верно ли такъв сплескан нос!? Актуалното е къде-къде по-готино.
  • #1
    Брандо ( преди 4 години )
    Competition, с версия на системата 4х4 от М5......която пък я сложи веднга след AMG !!!
fallback
Последни