Броени седмици преди официалната премиера на новите M3 и M4, BMW зарадва феновете на по-спортните си модели като показа М4, както и състезателната му версия M4 GT3. Двете коли са със сравнително семпъл камуфлаж, но и с цветовете на BMW Motorsport, като фотосесията е направена на пистата „Ред Бул Ринг” в Австрия.
По отношение на дизайна на М4 очакванията, породени след появата на многобройните папарашки кадри, се оправдаха – пропорциите са близки до тези на 4-ата серия, но добавяме огромната радиаторна решетка, предните LED светлини и предната броня с нови форми. Естествено, М4 се различава по-много по-широките калници, по-широките прагове и агресивният преден сплитър. Радиаторната решетка, която при M4 GTE е дори акцент, вече има и историческото си обяснение – тя е вдъхновена от спортното 328 от 30-те години на миналия век.
Що се отнася до състезателното М4 GT3, което ще смени М6 GT3, което се оказа неочаквано неуспешно, то новата състезателна кола ще е на разположение на частните тимове в цял свят от началото на сезон 2022, като от компанията акцентират, че М4 GT3 ще е „топ моделът в клиентската програма” на баварците.
Точно новото M4 GT3 може да се окаже следващото оръжие на BMW в заплашения от изчезване пистов шампионат DTM, като надпреварата се насочва към „GT бъдеще”, т.е да приеме правилата на GT3 автомобилите, стига в Мюнхен да се откажат от идеята си, че „DTM винаги е бил шампионат, в който производителите участват със заводски отбори и програми”. Бразилският пилот Аугусто Фарфус стартира тестовата програма на M4 GT3 на 18 юли, а официалната информация е, че на М4 и състезателния му събрат предстоят „последните интензивни тестове” преди премиерата.
„Много се радвам, че имаме възможност да представим заедно новото BMW M4 Coupe и новото BMW M4 GT3 тук – заяви Маркус Флаш, главен изпълнителен директор на BMW M, който стана и първият човек, изкарал на австрийската писта новото М4. – Тези два автомобила са икони на BMW M и са идеален пример за преноса на технологии от моторните спортове към серийното производство и обратно. От самото начало двата автомобила се разработват паралелно, така че имат едни и същи гени.”
От BMW потвърдиха, че новото М4 ще се предлага в два варианта: с 6-степенна механична трансмисия и мощност 480 конски сили (Pure, само със задно предаване) или с 8-степенен автоматик и 510 конски сили (Competition, с версия на системата 4х4 от М5). Двигателят е 3-литтров, 6-цилиндров, който след развитието му в М-дивизията е получил означението S58 и е дериват на стандартния B58, който се използва при 440i. S58 работи с две турбини и вече се появи при новите X3 М и Х4 М.
Вижте представянето на М4 и М4 GT3 на "Ред Бул Ринг" (ГАЛЕРИЯ):
Снимки: BMW