Delage е една от най-славните френски автомобилни марки, но за съжаление години наред беше потънала в неизвестност след закриването й през 1953 година. Сега марката се възражда, а главният изпълнителен директор на Delage Лоран Тапи обяви, че иска да изпълни мечтата на Адолф Луи Делаж и да пренесе състезателните технологии на обикновените пътища.
Самият Делаж стартира с автомобил с 2-литров V12 двигател в надпреварите от веригата Гран при през 1923 и 1924, но едва през 1925 печели две победи, след като добавя компресор на двигателя. Най-големият успех идва през 1927 – Delage взима титлата при конструкторите със своя Type 15 S 8, задвижван от 1,5-литров редови 8-цилиндров мотор с компресор. Компанията решава да се пробва и през 1938, като подготвя кола с V12 двигател, но тя погива в пожар преди първото си състезание. А по-ранната състезателна история на Delage е още по-интересна – през 1914 година автомобил на френската марка печели победата в „500 мили на Индианаполис” с 4,5-литров 4-цилиндров двигател.
Сега възраждането трябва да се случи с модела D12, който трябва да осигури „най-близкото усещане до това да карате болид от Формула 1”, но като знаете, че сте зад волана на сериен автомобил. Доколко D12 може да се нарече сериен автомобил е съвсем друг въпрос.
Първата голяма цел на D12 ще е нов рекорд на Северната дъга на Нюрбургринг за серийни автомобили. Колата ще се предлага в две версии, и двете задвижвани от 7,6-литров V12 с 990 конски сили, който ще работи заедно с електромотор – в единият случай той ще добавя 20 конски сили (версията Club), а в другия 110 конски сили (версията GT). От Delage казват, че GT е по-бърз – ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и максимална скорост 375 км/ч.
Технически директор на Delage е Беноа Багур, който е работил за Citroen Sport, SEAT, VW Sport и Ligier, който заявява, че той и екипът му имат принос за спечелването на 16 световни титли – най-вече в състезанията с туристически автомобили. Да не забравяме и световната титла на Жак Вилньов във Формула 1 през 1997, тъй като канадецът е един от тестпилотите на Delage.
Лоран Тапи вече обяви, че възраждането на Delage е подкрепено от 10 инвеститори, 4 от които са милиардери, но се търсят още двама. Лоран е син на скандалния френски милиардер Бернар Тапи, който обаче не е сред инвеститорите в автомобилната компания.
Производството на D12 трябва да започне догодина, ще бъдат сглобени точно 30 коли, всяка една на цена 2,3 милиона долара. За момента има поръчки за две D12, като и в двата случая става въпрос за клиенти, живеещи на Западното крайбрежие на Щатите.
Така че рекордът на Северната дъга става задължителен преди началото на производството, нали?
Снимки: Delage