fallback

Как Seat пропусна златния си шанс

Испанците превърнаха хот-хеч в кросоувър, но не посмяха да го пуснат на пазара

Когато преди 5 години модата на кросоувърите достигна своя пик, Seat нямаше с какво да се похвали в този сегмент (Ateca излезе през 2016 година). Медиите непрекъснато повтаряха, че ако компанията от Марторел предложи подобен модел, той веднага ще се превърна в бестселър.

Не се наложи да чакаме дълго и на автосалона във Франкфурт през есента на 2015 година испанците показаха, че имат сили да направят собствен кросоувър. За основата на прототипа Leon Cross Sport беше взет тривратият хот-хеч Leon Cupra SC, който получи увеличен с 41 мм пътен просвет, защитни пластмасови елементи по каросерията и система за задвижване на четирите колела с муфа Haldex за заключване на задната ос.

Под капака на яркия крос-хеч беше разположен 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра от Volkswagen Golf R. Двигателят развиваше 300 к.с. и 380 Нм, като работи в комбинация с 6-степенна преселективна скоростна кутия DSG. Въпреки, че е предназначен за движение по лоши пътища, този автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди.

Крещящият цвят на каросерията Ultra Orange е вдъхновен от горещото слънце на на Барселона. Всъдеходен вид придават и 19-цоловите джанти с оригинален дизайн, както и напълно светодиодните фарове, които не са особено популярни по това време.

В тон с каросерията и нейните цветове е и интериорът на прототипа, в който са поставени спортни седалки с кожа и алкантара. Оранжеви акценти могат да бъдат видени на волана, на приборни панел, на вътрешната част на вратите и на стелките.

Бордовата мултимедия позволява включване на смартфони с операционни системи Apple iOS и Android через Full Link. Освен това, Leon Cross Sport е оборудван с най-съвременни електронни асистенти – от адаптивен круиз-контрол до функция за разпознаване на пътните знаци.

Въпреки огромния си пазарен потенциал, концептуалният крос-хеч, така и не става сериен модел. И съответно компанията пропуска златен шанс за нанасяне на удар на пазара. Вместо това Seat пуска на пазара всъдеходното комби Leon ST X-perience, а в наши вече предлага паркетните SUV-та Arona, Ateca и Tarraco, които обаче не се отличават по нищо от огромния брой предложения на другите производители.

Още снимки на всъдеходния крос-хеч - вижте в галерията:

Снимки: Seat

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    И след този модел от ВАГ решиха да закрият дизайнерското студио на Сеат
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Светодиодните фарове ме отказаха от това да съм автофен.
  • #3
    propov ( преди 4 години )
    Сеат не взема нокакви решения. От кораба майка трябваше да си наложат Туран.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Мисля, че просто трябва да замените Seat с ВАГ. Трудно ще им е на хората да почнат да мислят за която и да е ВАГ марка като за нещо различно от голф.
  • #1
    Румбо ( преди 4 години )
    Все пак важните решения се вземат във Волфсбург...Шкода също е ограничавана.
fallback
Последни