fallback

BMW отчете първата си загуба от 11 години насам

Баварците все пак са по-добре от Volkswagen и Daimler през второто тримесечие

Ефектите от карантинните мерки се отразиха и на финансовото състояние на BMW - производителят на премиум автомобили от Мюнхен отчете първото си тримесечие на загуба от 2009 година насам. За периода април-юни баварската компания осчетоводява 666 милиона евро на червено преди данъци и такси. За същия период на миналата година BMW постигна печалба от 2.2 милиарда евро.      

Възстановяването на някои от основните пазари ще позволи на BMW да се върне на печалба още в следващото тримесечие, прогнозира Ципсе

Спадът се дължи както на намалелите с 25% заради коронавируса доставки, така и заради ускоряването на множество проекти на компанията в областта на електрификацията и автономното управление, които повишава осезаемо разходите.

Все пак показателите на BMW са по-добри от тези на конкурентите й в Германия. Малко по-рано Volkswagen Group отчете 2.4 милиарда евро загуба. При Daimler отрицателният резултат за тримесечието е 708 милиона евро, но компанията потвърди намерението си да съкрати модели и да ореже десетки хиляди работни места - нещо, което баварците за момента успяват да избегнат.

"Гледаме към второто полугодие с предпазлив оптимизъм и се целим в марж на печалбата преди данъци между 0 и 3 процента за автомобилния си сегмент", заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе.       

BMW iX3 - първият чисто електрически кросоувър на баварците

Продажбите на компанията вече започнаха да се възстановяват на някои от основните пазари, начело със САЩ, поради което BMW прогнозира, че скоро ще се върне на печалба. Наваксването обаче няма да е достатъчно да заличи всички негативи покрай коронавируса, предупреси компанията.

Ефект върху продажбите се очаква от първия електрически кросоувър iX3, чието производство ще започне тази есен в Китай. Покрай повишените държавни субсидии в страни като Германия и Франция това е най-бързо растящият сегмент на европейския пазар.

fallback
  • #4
    до 2 ( преди 3 години )
    С кой нов главен дизайнер? Главният дизайнер на групата си е един и същ от десет години, Ван Хойдонк. Отговарящите за бранда BMW се смениха трима за последните три години - Хабиб, Кабан, Дукец. Когато дойде нов дизайнер, първата разработена от него кола се появява след 4 години.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Как да не е от дизайна? Гледам оная нощ някакви стопове на Алфа, викам си Стелвио. Задминавам и гледам 2 огромни ноздри на предната решетка... Разтуриха я тая марка
  • #2
    333 ( преди 3 години )
    Повярвай ми. Не е от дизайна. На глу.павите фенчета на бмв и лай.но можеш да им продадеш.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Крайно време е. Яко са се отпуснали всички в Германия, клиентите са им тотално невежи а на БмВ талигите дори нови изглеждат като Кии или Хюндаи от преди 10 години.
fallback
Последни