Американският производител Tesla е продал 179 050 електромобила от началото на годината, като по този начин заема 28% от пазара на този вид превозни средства, съобщава изданието Insideevs. За година компанията на Мъск е увеличила своя пазарен дял с 5% и така изпреварва трите си основни конкурент, взети заедно.
По-големият дял от пазара е постигнат за сметка на алианса Renault-Nissan, който все пак успя да изпревари Volkswagen AG и заема второ място. Двата концерна държат по 10% от световния пазар на електрически автомобили със съответно 65 521 и 64 542 продажби.
В Renault-Nissan се надяват да намалят разликата с излизането на пазара на новия кросоувър Ariya. Четвърто място заема китайския холдинг BYD с 46 554 продажби (7% пазарен дял), а петото е за концерна Hyndai-Kia – 43 689 бройки (7% пазарен дял).
Tesla е начело по продажби, дори когато в тях бъдат включени и хибридите модели на останалите производители, но тогава пазарният дял на компанията пада до 19%. В тази класация на второ място е Volkswagen Group със 124 018 единици (13%), а на трето е Renault-Nissan – 84 501 бройки (9%). В първата петица влизат още BMW – 68 503 единици (7%) и Hyndai-Kia – 63 731 (7%).
От резултатите става ясно, че единствено концернът Volkswagen може да бъде заплаха за Tesla в перспектива. Германският производител готви цяла гама нови и сравнително достъпни на цена електромобили, но пък все още има сериозни проблеми със старта на производството на първия от тях – хечбека ID.3, чийто старт на масово производство бе отложен за есента.
Снимка: Tesla