fallback

Създателят на McLaren F1 показа наследника му

Суперколата на Гордън Мъри ще струва 2,61 млн. евро

Легендарният McLaren F1 всъщност вече си има наследник. Това е моделът Speedtail, който запази конфигурацията с 3 места и подобри рекорда за скорост на своя предшественик. Създателят на F1 – Гордън Мъри, обаче е на различно мнение и затова неговата компания - Gordon Murray Automotive (GMA), създаде напълно нов модел, който е определен като усъвършенстван във всички направления McLaren F1.

Появата на средноразмерното купе със задно предаване, което все още си няма име и се нарича T.50 беше анонсирано през 2017 година, а през декември 2019 видяхме и негова първо снимки. Названието T.50 не е случайно, тъй като това е 50-ата работа на Мъри в неговата 50-годишна кариера. А стартът на производство е планиран за януари 2022 година.

Габаритите на T.50 са дължина 4352 мм, широчина – 1850, височина - 1164 мм и разстояние между двете оси – 2700 мм. Дизайнът на машината е максимално „изчистен“, като са премахнати крила, престилки и вентилационни отвори, тъй като аеродинамичните показатели се постигат с поставен в задната част вентилатор. Има и активни елементи, които образуват шест различни конфигурации, предназначени за ускорение, спиране, създаване на максимална притискателна сила, движение по права отсечка с максимална скорост и икономия на гориво.

T.50 тежи 986 кг, което е с близо 1/3 по-малко от конкурентите на пазара. Това е постигнато с използването на въглеродни нишки, като теглото на панелите от каросерията и монокока е 150 кг. Стъклата са с 28% по-тънки от обичайното, което също помага за икономията. Двигателят – 3,9-литров V12, разработен от Cosworth, е с тегло 178 кг, като по този показател няма конкуренция сред V12 моторите. Още 80,5 кг. тежи 6-степенната механична скоростна кутия Xtrac.

Направеният от алуминий и титан атмосферен мотор развива 663 к.с. и 467 Нм се развърта до 12 100 об/мин. Той има за задача не само да осигури максимална производителност на писта, но и да бъде подходящ за ежедневно използване. Със съотношение 166 к.с. на литър работен обем, агрегатът държи рекорд сред атмосферните двигатели, използвани в момента.

Посочените 663 к.с. не са пределът на възможностите на T.50, тъй като в най-екстремният от шесте режима - V-Max Boost, мощността за кратко време се увеличава до 700 к.с. с помощта на стартер-генератор. В режим GT, предназначен за ежедневно ползване, мощността ограничена на 600 к.с.

Вдъхновеният от кабините на изтребители салон на суперколата е максимално ориентиран към пилота, който има лесен достъп до управлението на различните системи. Седалката на шофьора ще бъде правена по поръчка, а компанията ще предлага и програма за персонализация на автомобила. В салона има още ниши за различни предмети, климатик, мултимедия с поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay и премиум аудиосистема с мощност 700 вата.

Още снимки на суперколата - вижте в галерията:

Ще бъдат произведени само 100 бройки от T.50, като всяка ще струва 2,36 млн. паунда (2,61 млн. евро), като в тази сума не влизат данъците и таксите.

Снимки: Gordon Murray Automotive

fallback
  • #1
    RD ( преди 3 години )
    Турили са волана в средата, за да спестят пари от разработка на два модела, с ляв и десен волан :)
fallback
Последни