fallback

Градска кола на старо - Opel Corsa, Renault Clio или Nissan Micra?

Ето какво споделят собствениците на тези три типично градски модела

Идеята за закупуване на малък и икономичен автомобил е отлична, тъй като така се спестяват средства за застраховка, данъци, гориво, обслужване и така нататък. Възможно ли е обаче, да се придобие нещо наистина качество с със скромен бюджет в рамките на около 3500 евро? Отговор на този въпрос дават собственици на автомобили, чиито мнения бяха събрани от изданието Auto Mail. В случая става въпрос за 3 модела - Opel Corsa, Renault Clio или Nissan Micra, които са доста разпространени на пазара на автомобили втора употреба.

Opel Corsa

В този ценови диапазон попадат машини от четвъртото поколение на модела, което е произведено в най-масов тираж. Автомобилът се задържа на конвейера от 2006 до 2014 година, като претърпя два фейслифта – през 2010 и 2011 година. Основната маса автомобили са оборудвани с по-скромни мотори – с обем 1,0 и 1,4 литра, развиващи до 90 к.с. Срещат се и бройки с 1,6-литров двигател със 150 к.с. който позволява развиване на 210 км/ч. Вариантите на трансмисиите за три – автоматична, роботизирана и механична.

Пробегът в повечето случаи е доста солиден, но може да се намерят и машини с по-малко изминати километри, тъй като доста често Corsa е използвана като втори, а понякога и като трети автомобил в семейството.

За какво хвалят Opel Corsa?

Надеждността, управляемостта и салонът са най-силните качества на автомобила, категорични са неговите собственици. Те са особено доволни от дизеловата версия, която се отличава с нисък разход на гориво, а също и с надеждността на основните агрегати като цяло. Специално внимание се обръща на просторния салон, в който колената на седящите отзад пасажери не се допират непрекъснато в предните седалки.

Посочва се още, че Corsa е икономичен и лесен за обслужване автомобил. Частите му също не скъпи, дори когато става дума за ремонт на роботизираната скоростна кутия. При автомата поправката излиза по-скъпо, затова трябва да се внимава с неговата употреба. Голяма част от собствениците на мъника на Opel са жени, които са влюбени в своите коли.

За какво критикуват Opel Corsa?

Основните проблеми са преминаването през по-лош терен, тъй като автомобилът е доста нисък, а също така обзорът пред водача и слабото окачване. Някои от притежателите на Corsa се оплакват и от лошата шумоизолация, както и от лошо качество на боята и лака върху каросерията. Това води до появата на вдлъбнатини и резки, които скоро след това се превръщат в ръжда. Като цяло обаче, при модела на Opel похвалите са далеч повече от критиките.

Renault Clio

Третото поколение на хечбека се задържа на конвейера от 2005 до 2014 година, което е с няколко месеца повече от Opel Corsa. Френският модел претърпя фейслифт през 2009 година, като е сред най-популярните автомобили в този сегмент. Той е интересен заради богатия избор от двигатели – обем от 1,2 до 2,0 литра, развиващи от 75 до 140 к.с. Скоростните кутии са три – механична, автомат и механична, като най-често се среща първата.

Що се касае до пробега, срещат се автомобили, които не са стигнали до 200 000 км (поне според официалната версия на продавача). При по-настоятелно търсене може да бъде открит и някоя наистина заслужаваща си машина.

За какво хвалят Renault Clio?

Надеждността и сравнително добрата за модел от този клас автомобили проходимост са основните оръжия на „французина“. Повечето собственици са категорични, че колата е здрава, а освен това е добре поцинкована и съответно не гние. Добри думи заслужава и маневреността, която се дължи и на отличното разпределение на теглото (1350 кг).

Сред плюсовете на Clio е и ниският разход на гориво – около 5,0-6,0 л/100 км, а също така и комфортът, който позволява този автомобил да бъде удобен и за пътешествия на по-големи разстояния. Високи оценки получава и дизайнът на модела.

За какво критикуват Renault Clio?

В списъка с посочените проблеми начело са шумоизолацията, както и трудната препродажба. Някои собственици се оплакват от двигателите, чиято мощност неочаквано пада. Ремонтите по колата също не са от най-евтините, но като цяло Clio по-често е хвалено, отколкото критикувано. Най-вероятно, защото повечето собственици на такъв автомобил са наясно с това какво купуват и съответно какво да очакват.

Nissan Micra

Компактният японски хечбек не е толкова популярен, колкото германската Corsa или френското Clio. В посочения бюджет се вмества третото поколение на модела, което се произвежда сравнително дълго време – от 2002 до 2010 година. Автомобилът е сравнително скромен, без да има особени претенции.

Предлаганите двигатели са - 1,0-литров (65 к.с.), 1,2-литров (80 к.с.), 1,4-литров (88 к.с., той е най-популярният) и 1,6-литров (110 к.с.), а скоростните кутии са две – автомат и механична. Ситуацията с пробега е като при предишните два модела.

За какво хвалят Nissan Micra?

Салонът, надеждността на агрегатите и управляемостта на хечбека определено се харесват на неговите собственици. Отбелязва се малкият обем на багажника, но и той стига за ежедневно използване в градски условия. Сред плюсовете е ниският разход на гориво – 5 л/100 км, а също така добрата динамика особено при потегляне.

Притежателите на Micra хвалят своите коли заради отличната сглобка и високо качество както на самия автомобил, така и на допълнителното оборудване. Отбелязва се фактът, че двигателят е с ангренажна верига, а не ремък, което също повишава надеждността. А тя е особено важна при бъдеща препродажба на автомобила.

За какво критикуват Nissan Micra?

Както и при предишните два модела на критика е подложена шумоизолацията на автомобила. Посочва се още, че двигателите на Micra са доста претенциозни, което понякога също създава допълнително проблеми. Ремонтът на модела също не е никак евтин, но пък е добре той да се прави само в оторизирани от Nissan сервизи.

Сред оплакванията от Micra са още качеството на стандартната музикална система, поставяна от Nissan, като и работата на климатика. Като цяло обаче, както и предишните два модела, така и този се представя доста добре на пазара на употребявани автомобили.

Снимки: Производителите

fallback
  • #25
    Ии ( преди 3 години )
    НИКОГА НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ОПЕЛ КОРСА. НАЙ - БРУТАЛНИЯ ТАРАЛЯСНИК.
  • #24
    Мацката ( преди 3 години )
    Сузуки Суифт
  • #23
    робин худ ( преди 3 години )
    ярис и джаз това е варианта всичко друго е компромис
  • #22
    In ( преди 3 години )
    Колега, коза и Форд не боледуват, а направо ***. Бих взел всяка една от тея три предложения пред всеки форд.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Ярис или Джаз, ако искаш да виждаш човек в гащеризон рядко.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Как така са пренабрегнали VW империята,, нито един модел няма от тях, а сме свикнали с 2 от 3
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Голф 3 е класиката, нсй-хубавия хечбек на всички времена.
  • #18
    Смешка ( преди 3 години )
    Коментар 10 - Даже не сте и споменали лидерите в сегмента: Фиат Панда и Фиат 500. .... лидери по какво? По брой посещения в сервизите на всеки 10хил км може би
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Корсата е на базата на "Пунто" и на старо е малко по-скъпа . Иначе форд "фиеста " е нооспоримо по -хубава кола , но за 3500? няма данамерите нещо свястно
  • #16
    поправка ( преди 3 години )
    При "Клио " скоростните кутии не са 3 , а цели 6: механична, автомат, автомат, механична, амтомат и щях да забравя, механична.
fallback
Последни