fallback

Renault обяви рекордни загуби

Компанията е със 7,29 млрд. евро на минус за първите 6 месеца на годината

Френският автомобилен производител Renault обяви рекордни нетните загуби за първите 6 месеца на 2020 година – 7,29 млрд. евро. Причината за тях са пандемията от коронавирус, както и проблемите на партньора в алианса Nissan, причинени след отстраняването на бившия му изпълнителен директор Карлос Гон.

„Тези резултатите са доста притеснителни, като в момента докосваме дъното на отрицателната крива, започнала преди няколко години, а вероятно и по-рано“, коментира новият главен изпълнителен директор на Renault – Лука де Мео, който застана начело на компанията през юли.

Бившият шеф на Seat допълни, че производителят започва да изпълнява обявения по-рано план, който предвижда освобождаване на хиляди работници, намаляване на моделната гама и подобряване на сътрудничеството с партньорите в алианса при разработката и производството на нови автомобили. Де Мео допълни, че в момента екип от 40 топ-мениджъри на Renault е затворен в централата на компанията край Париж, за да изработи нова стратегия за бъдещето, която ще бъде представена най-късно през януари 2021 година.

„Ще се фокусираме върху моделите на Renault, които могат да донесат печалби – най-вече компактните автомобили, кросоувърите и електрическите превозни средства. Едновременно с това ще акцентираме върху стойността на автомобилите, а не върху обемите на производство, както беше досега. Знаем, какво трябва да направим, за да излезем от това положение“, допълни Де Мео.

Положението на Renault допълнително се влошава и заради лошите резултатите на основния партньор в алианса – Nissan. Японската компания е с 3,83 млрд. евро на минус за първите 6 месеца, след като продажбите му спаднаха с 47,7% в световен мащаб. Тези на групата Renault, в която влизат марките Renault, Dacia, Alpine и Lada, са намалели с 34,9%.

Снимка: Renault

fallback
  • #6
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    при рено "загуба" означава надлежно изпрани държавни пари! Всъщност кой в тази адвокатска кантора сериозно се занимава с производство на коли!?
  • #5
    Нострадамус ( преди 4 години )
    Сега всички са на загуба, за да може да крънкат пари от държавата, защото е по-сигурно. Най вече за франсетата - има прецедент, отколкото развода с японците.
  • #4
    Марк Твен ( преди 4 години )
    Колкото повече продават по-големи загуби обявяват. Защо продължават да го правят?
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Ще се сетят и ще изтрезнеят всички. Последните 10 години се опитваха да навлязат във всяка една ниша и пускаха на пазара модели, които се самоизяждаха от вътрешна конглокенция, сега се сещат да съкращават моделната гама ... и това важи за всички
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    VAG, Renault, GM тези марки колко са на загуба и колко на печалба никой не знае. В държавните компании всички наливат от пусто в празно.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Ха ха, предният материал е за за губите на VW!! Там падна яко злорадстване от едни добре познати "специалисти"!! Ми сега, като на тия загубите са 5 пъти по-големи, какво ще кажете!?!
fallback
Последни