Френският автомобилен производител Renault обяви рекордни нетните загуби за първите 6 месеца на 2020 година – 7,29 млрд. евро. Причината за тях са пандемията от коронавирус, както и проблемите на партньора в алианса Nissan, причинени след отстраняването на бившия му изпълнителен директор Карлос Гон.
„Тези резултатите са доста притеснителни, като в момента докосваме дъното на отрицателната крива, започнала преди няколко години, а вероятно и по-рано“, коментира новият главен изпълнителен директор на Renault – Лука де Мео, който застана начело на компанията през юли.
Бившият шеф на Seat допълни, че производителят започва да изпълнява обявения по-рано план, който предвижда освобождаване на хиляди работници, намаляване на моделната гама и подобряване на сътрудничеството с партньорите в алианса при разработката и производството на нови автомобили. Де Мео допълни, че в момента екип от 40 топ-мениджъри на Renault е затворен в централата на компанията край Париж, за да изработи нова стратегия за бъдещето, която ще бъде представена най-късно през януари 2021 година.
„Ще се фокусираме върху моделите на Renault, които могат да донесат печалби – най-вече компактните автомобили, кросоувърите и електрическите превозни средства. Едновременно с това ще акцентираме върху стойността на автомобилите, а не върху обемите на производство, както беше досега. Знаем, какво трябва да направим, за да излезем от това положение“, допълни Де Мео.
Положението на Renault допълнително се влошава и заради лошите резултатите на основния партньор в алианса – Nissan. Японската компания е с 3,83 млрд. евро на минус за първите 6 месеца, след като продажбите му спаднаха с 47,7% в световен мащаб. Тези на групата Renault, в която влизат марките Renault, Dacia, Alpine и Lada, са намалели с 34,9%.
Снимка: Renault