IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогонен от Renault стана шеф на Jaguar Land Rover

Британската компания разчита Тиери Болоре да я измъкне от тежката криза и да осъществи електрическата революция

Jaguar Land Rovers направи изненадващ избор на нов главен изпълнителен директор, като повери поста на французина Тиери Болоре, доскоро шеф на Renault. Болоре ще поеме работата през септември от пенсиониралия се Ралф Шпет. Германецът, който бе начело цяло десетилетие, ще остане обаче като председател на надзорния съвет.
   
  
Тиери Болоре, Jaguar Land Rover

Тиери Болоре дълги години управляваше Renault като дясна ръка на Гон. Миналата есен бордът го изхвърли, без да обяви причините, а самият Болоре нарече решението "преврат"


Както отбелязва в коментара си The Financial Times, Болоре ще трябва да се справи не само с ефектите от коронавируса, но и с множество други проблеми в компанията, "включително лошото качество на производството, забавеното въвеждане на електрическо задвижване и припокриващата се моделна гама".

JLR, която при предишната финансова криза бе продадена от Ford на индийската Tata Motors, обяви 500 млн. лири (550 млн. евро) загуба само през първото тримесечие на тази година. Резултатите за второто ще излязат тази седмица. Компанията съкращава нови 1000 работни места и търси да ореже около 1 млрд. лири разходи, за да реагира на срива в продажбите си. Това е в допълнение към вече задействания миналата година план за намаляване на разходите с 4 млрд. лири.  
  
  
Ралф Шпет, Jaguar Land Rover

Д-р Ралф Шпет, бивш шеф в BMW, бе архитектът на рекордните успехи на JLR през миналото десетилетие. Германецът обаче не реагира достатъчно дълго на новите тенденции и продължи да залага основно на дизелови двигатели в гамата
  
   
Болоре дълги години бе дясната ръка на Карлос Гон в Renault и бе сочен като най-вероятния му наследник, преди бразилско-ливанският мениджър да бъде арестуван в Япония. Болоре пое управлението след скандала, но през миналия октомври бе отстранен в нещо, което той самият нарече "преврат". Вместо него компанията привлече Лука де Мео от Seat.

Болоре носи със себе си "богатството на своя опит", включително "доказано умение да налага сложни трансформации", коментира Натараджан Чандрасекаран, председателят на борда на Tata. Французинът е бил предпочетен пред няколко други кандидати, включително доскорошният главен изпълнителен директор на Audi Брам Шот и шефът на JLR по развойната дейност Ник Роджърс.
  
   
Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace си остава единственият електрически модел в гамата. Макар и избран за Световен автомобил на годината, той няма пазарните успехи на конкуренти като Tesla или Audi e-tron


Проблем за британската компания е сравнително малкият й мащаб, който не й позволява сама да поеме огромните разходи по разработването на нови системи за задвижване и автономно управление. Шпет договори някои партньорства с BMW в тази посока, но тепърва ще трябва да се търсят и други решения. За момента JLR има само един електрически модел, I-Pace, който въпреки спечелените международни награди не се радва на особени пазарни успехи. Под ръководството на Гон и Тиери Болоре Renault стана един от пионерите на електрическото задвижване в Европа и през тази година е пазарен лидер в този сегмент.

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Всеки може би си мисли че разбира от икономика и от политика, в частта и политикономика, защото още от 90-те излизаха едни "дебели" чичковци и им обясняваха пред телевизията "правилата на играта при демокрацията" и като хор от херувими им пригласяха, някой медийни другари и другарки с различни цветове. Но уви не. И докато тук "едни хора" създават огромни монополи, а "други хора" разчитат на външни "инвеститори", а не са обединени в един отбор с вс.малки БГ фирми, с една и съща цел, не го виждам.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Някои от Вас сигурно няма да повярват,но почти всички "на запад" големи фирми по същество са естествено вплетени в сложни клъстери, като част от взаимодопълващи се индустрии, на цели експортно ориентирани икономики,вкл.политич.подпомагани от "заинтересовани лица",и работят изцяло с годишни бюджети, планиране,липса на конглокенция помежду си и т.н и затова са защитени от пазарен дисонанс.За справка тук в БГ има и криво разбрана конглокенция,т.е големите избутват пазарно малките,а уж сме сънародници
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Докато тези типове тикат автоиндустрията да работи по методите и принципите на бързообротните стоки, ще сме свидетели на все чести фалити и идейно/технологични кризи. Често ще се разпадат връзките им с дългогодишните им "партньори", често ще правят безпринципни конгломерати с нови "партньори/конглокенти", които ги чака пак същото.Сигурно не сте чували за стартъпите, но някой от тях, доста капитализирани, имат апетити тук и напират и те да влезат в тази игри, но засега безуспешно, а има и други.
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    кво бъдеще? ( преди 3 години )
    и малките деца вече знаят, че jaguar/ land rover = качество на фиат, дачия..цени на мерцедес. сами се прецакаха от лакомия за печалба. ако спрат да пестят от качество и контрол може да успеят да си върнат доверието , но ще трябва много време. дотогава воже индийците да ги продадат на китайци, те на азербайджанци и т.н.