fallback

Парадоксът Tesla: най-калпавите, но и най-обичаните коли

Компанията на Мъск е последна по качество, но първа по клиентски симпатии според J.D.Power

Акциите на Tesla най-после тръгнаха надолу след месеците на неудържим растеж и загубиха около 22% от стойността си миналата седмица. Но и така си остават баснословно високи за компания, която никога не е декларирала годишна печалба, а само загуби.        Eдин от най-нашумелите примери за специфичното качество на Tesla: тази кола с две различно тапицирани врати бе доставена на клиент миналата година

Анализаторите предлагат множество различни обяснения за това. Едно от тях е и т. нар. "парадокс Tesla", отбелязва Питър Коън в анализ за американския Forbes. "Парадоксът Tesla" се изразява в това, че качеството на автомобилите на компанията е много ниско, но потребителите въпреки това ги харесват и са склонни да преглъщат проблемите.

"Ниско" е дори меко казано: в последното изследване на J.D. Power компанията отчете средно 250 повреди на всеки 100 автомобила, при средно за индустрията 166 на 100.        Нашият личен опит с Model S в Automedia и "КОЛЕЛА": почти нов автомобил с малък пробег, но вече с кондензирала влага в светлините...          По този показател компанията е убедително на последно място. "Откъде идва лошото качество? Не е от това, че колите им са електрически", обяснява Дейвид Сарджънт, вицепрезидент на J.D. Power. "Проблемът е в самото производство, в основните неща. Отвън има проблеми в напасването на панелите, затварянето на вратите, аеродинамичния шум и качеството на боята. Вътре панелите по таблото не съвпадат точно при монтажа, има скърцания и тракания, които са още по-отчетливи, защото колата е тиха".       

... и с твърде колебливо пасващи панели

Изненадващото заключение от проучването на J.D.Power обаче е, че това не е достатъчно да отблъсне клиентите. В анкетата за привлекателност Tesla получава 896 точки от 1000 възможни - най-високият показател изобщо. На второ място е Porsche с 881, на трето - Dodge с 872. Клиентите на компанията на Мъск сочат като най-добрите качества на електромобилите тяхното светкавично ускорение, нисък център на тежестта и опростено табло с един голям сензорен екран за всички функции.

В потърждение за тезата за лошото качество Forbes цитира опита на свой читател, на име Бил Гордън, който за 6 години притежание на Model S е имал над 30 извънредни посещения в сервиза с автомобила. Проблемите са в широк спектър - стъклата не се затварят, екранът спира да работи, в един момент всички врати блокират и на клиента се налага да влиза през багажника, после пък колата необяснимо спира при 200 мили оставащ обхват... Във всички тези случаи поддръжката на Tesla се е държала грубо, отричала е, че има проблем, и в половината от казусите не е успяла да отстрани повредата.      

     

Гордън е категоричен, че повече не би си купил кола от Tesla - и заради ниското качество, и заради лошото обслужване. Той е допълнително огорчен от факта, че е бил от първите клиенти, от ранните ентусиасти на компанията по времето, когато тя продаваше само по няколко хиляди автомобила годишно. "Щом Tesla отблъсква дори искрените си почитатели, и се опитва да ги убеди, че неумелото производство и лошото обслужване са норма, това няма как да не рефлектира зле върху компанията. И загатва за още по-големи проблеми в бъдеще", отбелязва Гордън в писмото си до изданието.

fallback
  • #12
    А бе ... ( преди 4 години )
    теслата си е тесла, ама и реното е голема тесла!
  • #11
    shvaben ( преди 4 години )
    Клиентите искат електромобили, а не тракалници с ДВГ! И това при положение, че още няма развити мрежи за зареждане. Понеже старите концерни се ослушват и бавят колкото могат повече електрификацията за да не им заминат печалбите, хората се принуждават да неглижират дребни пропуски в качеството на изработката, за да се сдобият с мечтаният електромобил.
  • #10
    джак ( преди 4 години )
    Днес коли не се купуват за вечно ползване, еволюцията е зашеметяваща, така че има ли смисъл да се дават излишни пари за високо качество, при положение, че след 6 мес. вече ще е излязъл нов модел? Колата сега не е бижу, просто удобно средство за придвижване.
  • #9
    Ahhaab ( преди 4 години )
    Е кой друг прави по яки електрически коли бе галфонии! Догодина изкарват коли с почти вечни батерии ... Какво, да се върнем на ДВГ понеже бяха с яко качество ли:)
  • #8
    Гошо ( преди 4 години )
    До: 7Ти можеш ли да си позволиш Тесла или Порше, че ги пишеш тези неща ?!?Щот ми се струва, че ако можеше нямаше да пишеш тези глупости...Извинявай ама ако колата ми за 200к скърца от всякъде и е с криви табла, шевове и спира където си иска... Хич не ме интересува колко бързо ускорява или колко км може да мине.... Заминава на ***! Тва не ти е последния модел айфон на изплащане за който да си даваш последните пари...
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Всъщност какво носи на потребителите немската прецизност на производството?Истината е, че в момента автомобилите в Европа са безумно скъпи. Лично аз бих предпочел малко повече минимализъм но да имаше автомобили с качествени мощни двигатели на достъпни цени. Получаваме немощни трицилиндрови автомобили с купища лигавщини на баснословни цени.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Не виждам никакъв проблем.Всеки продукт е комбинация от характеристики, качество и цена. Тесла са с отлични характеристики като автомобил, имат висока безопастност за пътниците в случай на авария, имат някои уникални характеристики които другите автомобили нямат и цената им макар да е висока за повечето потребители е конглокентноспособна спрямо Ауди е-трон или Порше Тайджан. Готов ли съм да платя 10-20 хиляди отгоре за да е по-качествена сглобката? Не. Еми тогава какъв е проблемът?
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Тези дефекти са само козметични и нямат кой знае какво значение. При Теслите качеството и парите са вложени там където не ги виждате. В шасито, в батериите, в ел. моторите, в силовата електроника. Все неща за които другите производите могат сам ода си мечтаят.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-калпавата сглобка, а Мерцедес, БМВ и Ауди още не могат да ги настигнат - смятайте останалите на какъв хал са.
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Обяснението е просто - клиенти на ***. са само радикални фенове. За тях е без значение качеството, представянето, технологиите - за тях от значение са туитовете на друсаняка. Само че драги тесларасти, фенската ви маса не е толкова голяма, че при конглокенция да продължите да увеличавате продажбите - факт е пазара в САЩ, който се позасити
fallback
Последни