fallback

Електрическият кросоувър на Dacia бе разкрит и в сериен вариант

Моделът ще носи името Spring и е предназначен за пазара в Европа

В началото на март румънският производител Dacia представи първия си електромобил, с който ще атакува европейси пазар. Тогава беше представена концептуалната версия на кросоувър Spring, а сега се появиха и патентни снимки на серийния вариант на модела.

На снимката вляво е серийният вариант на електрическия кросоувър, а на тази вдясно - концептуалният модел Spring.

Той ще запази името Spring, като на външен вид до голяма степен повтаря електрическия хечбек Renault Twingo Z.E. От снимките става ясно, че серийният вариант на кросоувъра ще получи далеч по-опростен дизайн, което е напълно логично. Машината е с различна оптика и с увеличени брони, като при нея портът за зареждане е преместен от предния десен панел и най-вероятно е поставен под емблемата на решетката.

Очаква се, че серийната Dacia Spring ще запази габаритите на концептуалния модел. Предвижда се, пробегът с едно зареждане на електромобила да бъде около 200 км, но засега нито от румънския производител, нито от компанията-майка – Renault, разриват техническите характеристики на автомобила.

Серийният модел ще изглежда по този начин отзад...

... а това е концептуалният варинт на електромобила, представен през март.

Все пак, почти сигурно е, че кросоувърът на ток на Dacia ще получи задвижването на Twingo Z.E., което разчита на батерия с капацитет 22 кВт/ч и електромотор, развиващ мощност от 80 к.с. Със сигурност това ще бъде най-достъпният като цена електромобил на пазара, като официалната му премиера ще се състои до края на 2020 г.

Снимки: Carsweek

fallback
  • #7
    Любен ( преди 3 години )
    Защо българското правителство се мота та не финансира бг електромобил и зарядни станции, при условие, имаме цялото know how...? Чака руския електробоклук. Както някога жертваха Булгаррено заради тъпия руски Москвич
  • #6
    Джоди ( преди 3 години )
    На немския пазар трудно ще пробие това Еъп и Зои са по 12 000 евра, Корса Е струва 18 000 това след субсидиране. Логично да са предпочитани моделите на VW и Opel.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе дано дачиите почнат да ги правят по евтини, че другите фирми не познават парите с техните ел.коли...
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Мощността е добре като за този модел толкова мощност има и Е-ъп а вероятно в бъдеще ще предложат и по-голяма батерия че 200км все пак са малко и щом при Зои искат 2000 евро за 80км пробег отгоре то не пречи за този да искат към същите пари за 100на км отгоре и пак ще остане доста по-евтино от другите
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Единствената разлика която видях е че единия е бял, а концепта е във версията "Stepway" , ако го изкарат със същата схема като рено, с батерии под наем и след 5-6000? помощи , цената е под 15000? с реален пробег 150/200 км , взимаш го с един дългосрочен наем и за фирмен и си тип-топ, с по-голямата батерия в Бг даже и за такси може да се пробва.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Зависи как са му настроили редуктора може да скача много добре до 60-70 км/ч макар и с макс скорост към 100. Ама с тази батерия то ще си е градска кола и не му трябва повече
  • #1
    none ( преди 3 години )
    Изглежда много близо до концепта. Ако запазят и цената която първоначално се тиражираше (от 15K EUR), ще е доста интересно предложение. Единствено к.с. са малко. Ако са поне около 120 к.с. ще има доста по-голям успех.
fallback
Последни