fallback

Чистката във Volkswagen продължава

Отговорникът за софтуера Кристиан Зенгер си отива заради проблемите с iD.3 и Golf VIII

Чистката сред ръководните кадри в концерна Volkswagen Group продължава, като последната нейна жертва е ръководителят на отдела за разработката на софтуер Кристиян Зенгер, съобщава вестник Handelsblatt.

Германският автомобилен производител продължава да има сериозни проблеми при преминаването си към електрически превозни средства. Те са свързани със софтуера на новите WV ID.3 и WV Golf и това е причината за раздялата със Зенгер, който управлява наскоро създаденото подразделение Car.Software.Org.

Преди да дойде във Volkswagen, Зенгер заемаше ръководна длъжност в BMW. Той работеше по електрическото i3 на баварски производител, а след това помогна на Volkswagen са създаването на платформата за коли на ток MEB. Именно тя е ключовият проект на концерна след скандала с манипулираните дизелови двигатели от 2015 г.

От Volkswagen отказаха да коментират раздялата със специалиста, който беше член на Борда на директорите на компанията. Изпълнителният директор на концерна Херберт Дийс заяви само, че се надява, Зенгер да остане, но не уточни каква длъжност ще му бъде предложена.

Германските медии припомнят, че промените в ръководството на Volkswagen продължават с пълна сила. Самият Дийс вече не е изпълнителен директор на компанията, въпреки че остава начело на концерна. Бившият e ръководител на марката Volkswagen – Волфганг Бернхард (2005-2007 г.) и екс-шефът на VW Group – Бернд Пишетцридер (2002 – 2006 г.), пък напуснаха управата на германския производител.

До края на месеца си тръгва и главният изпълнителен директор на Skoda - Бернхард Майер, който ръководи чешкия производител през последните 5 години. От постовете им бяха освободени също Андреас Реншлер, шеф на подразделението „Камиони“, както и Стефан Зомер, който беше член на Борда на директорите на Volkswgagen и отговаряше за доставките от външни фирми на компоненти и оборудване.

Снимка: Volkswagen

fallback
  • #3
    Айде 3 ( преди 3 години )
    Айде 3 още не могат да го пуснат, сега се говори за септември, но ако стане ще е с орязани функции! Хората вече са предплатили колата с обявените опции и си представете дали ще са доволни, когато им я доставят без някой от тях, заради проблеми със софтуера. Оказва се че е не е много лесно от двг да се мине на ел. задвижване, както всички смятаха преди години.....
  • #2
    TSLA ( преди 3 години )
    Дано се справят. MEB е добра платформа със задно предаване, възможност за инерция при отпускане на газта и напълно безшумни инвертори и мотори (в случай че продължат традицията на eUp и eGolf). А това са ключови предимства: колата не забива нос при всяко намаляне, не пили гуми на старт и не ти пищят ушите от свистенето на инвертора. Ел. кола с предно е все едно на телевизор Опера да му сложиш 4К приемник..
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    немски кошери, които скоро ще фалират. кой луд освен немец ще си купи скъпите им надценени талиги с всякакви проблеми с двигателя, трансмисия, ходова част. Мъск ги направи на смешни!
fallback
Последни