fallback

Cupra Ateca: тестваме най-новата марка в Европа

Тази машина е стряскащо скъпа на фона на обикновената Ateca - но и доста евтина като за кросоувър с 300 коня

Появата на нова автомобилна марка е рядко събитие. Поява на нова марка в премиум-сегмента - още повече.

Разбира се, Cupra не е точно непознато име. Дълги години това ателие добавяше мускули на най-спортните версии на Seat, и създаде някои наистина паметни машини.    

      Но сега испанците - или по-скоро германците - отделят това име като нов бранд. И са избрали да го направят не с обичайния горещ хечбек, а с кросоувър. Запознайте се с новата Cupra Ateca.

Разликите с простосмъртния модел на Seat се виждат отдалеч. Дизайнът е далеч по-агресивен, с остри ръбове и нови аеродинамични елементи. Ще го разпознаете още по 19-цоловите джанти и четирите ауспуха, издаващи доста характерен звук.

Интериорът също е доста пипнат, с мека алкантара върху спортните седалки и вътрешната страна на вратите. Аналоговите уреди по таблото вървят в комплект със спортен волан с изрязана долна част. Изобилните елементи от карбон също се стараят да подчертаят спортния характер. Но истински значимата разлика с обикновения Seat Ateca е под капака.

Там дебне двулитров бензинов турбомотор с 300 конски сили максимална мощност.

Компания му правят 7-степенен автоматик с двоен съединител и система за задвижване на четирите колела. С нея Cupra Ateca тежи над тон и половина, но този мотор компенсира напълно. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема нищо и никаквите 5.2 секунди. Автоматикът действа адекватно и бързо се ориентира кога ви трябва повечко въртящ момент - за изпреварване например.

Максималната тяга от 400 Нютонметра идва още при 2000 оборота в минута. В същото време разходът си остава умерен. В нашия случай - съвсем малко над 10 литра на 100 км, като в три четвърти от времето колата беше в режим Sport.

Ако не бързате чак толкова много, можете да изберете и режим Cupra, в който кросоувърът е по-стабилен на пътя. За това помагат регулируемите амортисьори и ниският център на тежестта.

Друго ценно качество на Cupra Ateca e, че лесно се превръща и в семеен автомобил. Просто избирате стандартен режим. Окачването може да бъде и доста меко. В такава спокойна фаза и разходът може да падне до под 7 литра на сто. Макар че да не настъпвате тази кола изисква доста корава воля.

На задния ред седалки има достатъчно място за двама възрастни - всеки с по един персоналeн USB порт, за да поддържа жизненоважната връзка с Facebook и Instagram. Багажникът също е доста голям - 485 литра, така че няма да има нужда от лишения, когато отивате на дълга ваканция.

Все пак има и едно голямо "но". Cupra Ateca се отличава от Seat Ateca и по цената си. Тя започва от 83 000 лева, но след някои дребни допълнителни удобства лесно ще прескочи 90-те хилядарки. Което изглежда доста за един новобранец. Но пък ако го сравним с другите кросоувъри с подобна мощност, може да се окаже и доста изгодна сделка.

Още снимки на Cupra Ateca вижте в галерията:

 

 

 

fallback
  • #6
    ВАГ ( преди 4 години )
    В рамките на този проект(Купра) в рамките на този концерн(ВАГ) дори със по агресивна визия ,добри материали и мощни двигатели няма какво много да се направи !Дори да мине над Фолксваген ,Купра е ограничена там има Ауди а никой не би позволил те да се конглокират.А виж като производител на електро спортно ориентирани (като мощност) автомобили и сувове туккк може и добре да се получи.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредният опит на ВАГ да претака старо зеле в нова бъчва.
  • #4
    356 ( преди 4 години )
    Аз разбирам това, но в контекста на казаното ми е риторичен въпрос и той е, защо подгряваме толкоз стара манджа.
  • #3
    Сеат ( преди 4 години )
    Това е първата Купра и то си е повече Сеат Атека Купра...Купра вече предлага новата Атека и тя е по различна.Идеята е в бъдеще вече да няма Сеат а Купра Леон,Купра Атека,Купра Форментор за да отделят Купра като Премиум бранд.Очаква се и използването на Ауди двигатели като 2.5тфси което да качи Купра по високо в позиционирането дори от Фолксваген
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Това не е нова марка, а да не говорим премиум. Стига с тая ВАГ-овщина вече. Сеат с 300 коня и съмнителен интериор... what could possibly go wrong?
  • #1
    356 ( преди 4 години )
    До Петър Захариев, страно може би аз бъркам, но това което виждаме в тази така написана от Вас статия с видео, за мен си е чист Сеат Атека, такъв какъвто се продава отпреди и нищо ново няма при него, а това което виждам в сайта на CUPRA за новата CUPRA Ateca в https://***.cupraofficial.com/cars/cupra-range/ateca/overview.html е нещо съвсем друго. Кое е вярно??! Дали Вие не сте се объркали нещо?
fallback
Последни