fallback

Неочаквани победители в класацията за надеждност на J.D.Power

При Tesla са отчетени 250 проблема на 100 коли още за първите три месеца ползване

Две доста неочаквани марки оглавяват класацията за надеждност на новите автомобили, изготвяна от консултанта J.D.Power в САЩ на база допитване до собствениците. За пръв път в историята начело излизат Dodge, дъщерната марка на FCA Fiat-Chrysler, и корейската Kia Motors. След тях са Chevrolet на General Motors и още една марка на FCA - Ram.

  

Tesla показва най-лош резултат от всички изследвани марки, но не е официално включена в класацията

Над средното се представят и други американски марки - Jeep, Buick и Cadillac, но не и Ford. "Това е най-доброто представяне на детройтските производители в сравнение с вносните марки в цялата история на проучването", коментираха организаторите. Доста напред са класирани и автомобилите на Volkswagen.

J.D. Power прави редица подобни анкети, като конкретно тази се отнася за най-новите автомобили - допитването се провежда сред клиенти на 90-ия ден след покупката. От европейска гледна точка проучването на качеството след само три месеца ползване изглежда малко преждевременно, но от компанията твърдят, че немалко клиенти срещали проблеми дори за толкова кратък период. Като цяло премиум марките, чиито автомобили са оборудвани с повече и по-сложни системи, създават и повече проблеми на собствениците си. От европейските премиум брандове най-добре се представят MINI и BMW, докато Mercedes и Audi са близо до дъното на подреждането.

Над една четвърт от всички обявени повреди се отнасят до информационно-развлекателните системи, като това включва оплаквания от сензорните им екрани и от вградените гласови асистенти.

  

От европейските марки на най-предна позиция e Volkswagen

Tesla, която за пръв път е включена в проучването, отчита 250 дефекта за 100 продадени автомобила още в първите три месеца. Това би я наредило последна, даже зад Land Rover. Компанията на Мъск обаче не е официално класирана в ранглистата, защото според J.D.Power още не отговаря на всички нужни критерии. Главната пречка е, че за разлика от другите производители, тя не дава на консултантската фирма правото да проучва клиентите й в минимум 15 различни щата.

Други любопитни изводи от изследването: най-малко дефекти дават автомобилите, произвеждани от завода на General Motors... в Китай. Там се сглобява най-вече Buick Envisage. Моделът с най-малко оплаквания през първите три месеца пък е Chevrolet Sonic.  

Вижте подреждането на всички марки в класацията на J.D.Power (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #14
    Vat ( преди 3 години )
    Не знам какви са им критериите на изследването ,но Тойота и Хюндай карам от 20 години без проблеми.Сменил съм два Хюндай Акцент,две Тойота Rav4 ,една Тойота Корола,една Тойота Echo(Ярис) и Тойота Highlander Hybrid.Последните две карам в момента заедно с Хюндай Акцент без никакви проблеми ,само със смяна на масло,гуми и спирачки!Няма как да ме убедят в противното като гледам мои познати в какви ремонти влизат с други марки-Мерцедес,Фолцваген и др.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Леко пояснение, за додж и фиат са изненадите, за КИА не е ама *** си знае мерцедес с двигател рено и 150 коня на 2 тона му се виждат като самолет ама той и от физика не разбира.
  • #12
    Пълни глупости ( преди 4 години )
    Тази класация трябва да е правена от жени докато си плетат....хахахаха!
  • #11
    356 ( преди 4 години )
    Така както са описани по брои проблемите/дефекти 136,151 и пр.нищо не значи, може отличника с 136 проблема да е със скъсан ангренаж, забило бутало, изпържен сегмент, счупен коленов вал и др., а най-лошите със 151 да са изкривена чистачка, баван блутуут, заглъхващ сараунд саунд и пр. Докато няма огласена самата система на отчитане на дефекти и кретерии за тяхната оценка от компетентни органи, така по точки нищо не значи.
  • #10
    Хамериканцето ... ( преди 4 години )
    яко гии треснал ковида - право у главата!
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Нали на Тесла-та нямало какво да се развали? А иначе в момента Тойотките май много са занижили критериите (за новите говоря) и цените тука заедно с Хонда са нереално високи (сравнено със САЩ) и малка част от тях си си струват парите като гледам.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Хонда и тойота са под средното. Класацията отпада. Не е реална.
  • #7
    Гост ( преди 4 години )
    Смислено е да се констатира затвърждаване на достигнати и неведнъж позиции - напълно съм съгласен с колегата хахаах 5. Всеки трябва да разбере, че в Киа и Хюндай се работи много сериозно и амбициозно. Опитите за демонстрация на пренебрежително отношение вече олекват. Американците изненадват позитивно.
  • #6
    Опаааа ( преди 4 години )
    Опааа нали скучните Тойоти който те возят само от точка А до точка Б без грам удоволствие със допотопните си атмосферни двигатели от 90те бяха много по здрави от Фолксваген?!??!??!?А????Ужас
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    За Мяуди въобще не се изненадвам.
fallback
Последни