Водородният стартъп H2X смята да съживи австралийската автомобилна индустрия, която стана жертва на глобалните концерни. С помощта на богати инвеститори като местният производител на бетон Elvin Group и компанията Denzo Group, която се занимава със "зелена" енергия, догодина H2X стартира производството на водородни автомобили в завода в Порт Кембла. И съдейки по това, какви специалисти работят в компанията, има всички шансове да успее.
Главен изпълнителен директор на H2X е австриецът Брендан Норман, който има опит на ръководни длъжности във Volkswagen, BMW и Audi. Поста на главен инженер заема германецът Петер Цинау, работил преди това в GM и Spyker. Главен технолог е британецът Йън Томпсън, преминал през школата на Volvo, Lotus, Aston Martin, Alfa Romeo, General Motors, Karma и Tesla. Екипът смята да произвежда всичко - от кросоувъри и пикапи, до автобуси, влакове, трактори и яхти. Освен това компанията ще развива алтернативна енергия, ще произвежда водород и ще изгражда съответната мрежа от станции за зареждане на превозните средства.
Засега австралийците разпространиха снимки на средноразмерен кросоувър с предно задвижване, наречен Snowy, на миниванове и на трактор. Водородният кросоувър е базиран на оригинално шаси, тип сандвич. Задвижва се от електромотор мотор с мощност 258 коня, а с 5 кг водород може да измине до 650 км. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 6,9 секунди. Експерименталната партида от Snowy ще бъде пусната догодина.
Снимки на моделите - в галерията:
Шефовете на компанията планират навлизането на моделите на австралийския пазар през 2022 г., но при условие че дотогава бъде създадена мрежата от станции за зареждане, а година по-късно кросоувърът да започне да се продава и в останалия свят. През първата година се предвижа производството на 3700 бройки от Snowy, а до 2025 годишният обем да се увеличи до 25 000.
Снимки: H2X